Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Kort...
Ja,er zijn VEEL problemen in het eerste jaar van ingebruiksstelling van EV's...
|
Zelfs 90 dagen of 3 maanden is genoeg.
Citaat:
|
Maar die hebben blijkbaar niet zozeer te maken met de aandrijflijn an sich maar met......hoeft het te verbazen....software...
|
Inderdaad... en niet kunnen wachten tot de bug eruit is via een OTA update.
En/of de gebruiker zelf die de handleiding niet leest of begrijpt. Een EV heeft in de regel meer software.
Er zijn zelfs mensen in een EV
die niet wisten dat ze hun deur ook manueel kunnen openen, en ze reden er al 3 jaar mee...
Te trage navigatiesoftware (van de auto) zal ook als probleem doorgegeven worden, neem ik aan... Ik zou zeggen neem dan beter de smartphone, lol.
Dat gaat zover dat ze zelfs probleempjes ondervinden met het
infotainment, dus muziekspeler van de wagen. En die tellen mee eh.
Een site die het heel goed kan weten over de escapades van J.D. Power: (enkele reacties)
Citaat:
https://www.reddit.com/r/cars/commen...ity_study_iqs/
J.D. Power 2024 US Initial Quality Study (IQS) Released— Longstanding brand reputations challenged, domestic and Korean reliability surprises
AtomWorker • 2mo ago
I don't understand why anyone still takes JD Power seriously. They don't actually track reliability and their entire business model is based around car companies paying to use their name in advertising.
BayMech • 2mo ago
As a Polestar owner this seems correct. So. Many. Infotainment. Bugs. It's infuriating on any otherwise well made car. By far the buggiest car I've ever owned.
RiftHunter4 • 2mo ago
The U.S. Initial Quality Study, now in its 38th year, is based this year on responses from 99,144 purchasers and lessees of new 2024 model-year vehicles who were surveyed after 90 days of ownership.
Basically how many problems you have within the first 2 and a half months of ownership, which should be few. That's not even 1000 miles for most people.
Given that, it's fascinating that the top complaints were about controls and interior features. Within 2 or so months people were already getting frustrated by them. That's incredibly bad.
simon2517 • 2mo ago
Is this the one that marks "confused by the infotainment" the same as "complete drivetrain failure"?
|