Los bericht bekijken
Oud 19 april 2005, 12:12   #45
marc platel
Vreemdeling

marc platel's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang

Ach wat is het toch gemakkelijk om mensen te doorgronden die men niet eens kent. Ik heb aanvaard om hier te antwoorden op de gestelde vragen en ik zie geen enkele reden waarom ik om maar één vraag uit de weg zou gaan. En dat zonder schuilnamen te gebruiken. Intussen kan u zich al bezig houden met het eerste deel van mijn antwoord.

Wat BHV betreft, wil ik mij graag houden bij de stelling dat er geen domme vragen zijn, alleen domme antwoorden. Ik zal dus proberen een verstandig antwoord te geven op een mijns inziens niet zo verstandige vraag. De splitsing van BHV verandert natuurlijk niets aan het dagelijks leven van de inwoners ter plaatse, dat is ook niet de bedoeling. De splitsing van BHV is probleem van de federale omvorming van dit land dat nu eenmaal heeft met een taalgrens, met de opbouw van deelstaten waarin elke taalgroep zijn eigen leven organiseert zoals die gemeenschap in die deelstaat dat meent te moeten te doen. Vlaanderen wil op zijn grondgebied geen franstalige taaleilanden, volgt daarmee alleen maar het Franstalige voorbeeld uit de jaren dertig. Men kan dat verkeerd vinden en dus betreuren, maar het is nu eenmaal zo. daarom werd Leuven vervlaamst, daarom wordt BHV ooit gesplitst, dit is de onomkeerbare logica van de Belgische staatshervorming. Misschien worden de mensen van ter plaatse daar inderdaad niet beter van maar beleid in het algemeen, de opbouw van een nieuw staatkundig samenlevvingsmodel is iets anders dan wegenbouw of stadskernvernieuwing. Misschien moet u eens mijn boek lezen over de "Communautaire geschiedenis van België", een uitgave van het Davidsfonds. En nadien uw vraag opnieuw stellen.

groeten,

marc platel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Ik zie dat Platel nog niet gereageerd heeft tot nu toe en hij zal daar waarschijnlijk zijn redenen voor hebben.

Verder zou ik toch graag van hem (en anderen) willen weten welke voordelen een "splitsing" van BHV voor de inwoners van die streek zou betekenen en welk voordeel ze er uit gaan halen (in de veronderstelling dat ze tot nu toe daar als sukkelaars leven). Let wel, ik bedoel voor de INWONERS van die streek, niet de lokale politiekers.
marc platel is offline