nu komt de extreemrechtse, PRO WLM aap wel uit de mouw bij Pieter Omzigt hahha haha hij heeft wel gelijk, maar hij heeft geen oplossingen.
haha haha maar feitelijk heeft Pieter OMzigt het over de lage geboortecijfers van de inheemse blanke Hollanders. Ach meerderheid van de zwangere blanke Hollandse meiden is zwanger van of een neger, of een turk, of een hindoestaanse heteroman ok.
zonet nog belde de Neger uit Zoetermeer mij trots, zijn tweede kindje met een jonge blanke Hollandse meid is geboren, en haar moeder was al 4 weken geleden bevallen van zijn Afrokindje. deze Neger uit Zoetermeer zegt keihard lachend: dit komt er na de Komma: mooie, sterke, koffiekleurige Afrokindjes in alle blanke baarmoeder van Nederland, omdat deze kindjes zijn verwekt met een kopje OERHollandse Koffie in het peeshokje. Leuk he, wij zwartjes zijn echte blankenhaters ok, zielig Trojaanse Paardjes uit India en Afrika en Suriname en de Antillen en Kaap Verdie........ Is het dan al TE LAAT........ Nieuwe 100 % Gammafiele, Blank Christelijke KRuistocht nodig met scherpgeslepen vibrators, dildo's en strapons dan maar he?? Ok ik ben Gek, sorry joh, zit in Open TBS Cel nu ok onder toezicht Politie Delft, Gemeente Delft, en psychiatrie Delft, curatele, wel lekker opgesloten nu met doos vol hypersociale, altijd stijve Westerse Xmannen ok om minder eenzaam te zijn.
Heel weinig blanke, Hollandse, Jonge, HETERO mannen willen nu nog een vrouw en kinderen denk ik. Toch ben ik openlijk meer Pro White Dutchman, en dit is logisch, als Upgraded en omgebouwde, AI koelie (bottom HOMO hoeren) hondje moet ik mijn blanke baasjes en redders toch trouw zijn. Zo trouw als een HOND he. Mijn leven is toch al bijna voorbij, dus ik ben al oude, zieke AI koelie hondje nu, die tandjes al getrokken, binnenkort misschien katten gebit he.
Aan het eind van je leven weet je dat er NIETS meer over is, geen hoop, geen toekomst, alles is dood.
================================
https://www.nu.nl/politiek/6326808/n...ijn-groot.html
NSC-leider Omtzigt waarschuwt voor lage geboortecijfers: 'Gevolgen zijn groot'
Door Priscilla Slomp en Edo van der Goot
2 sep 2024 om 22:11Update: 1 uur geleden
156 reacties
Pieter Omtzigt, partijleider van NSC, maakt zich zorgen over het lage geboortecijfer in Nederland. Daardoor stijgt de arbeidsmigratie van buiten Europa. Blijft die arbeidsmigratie uit, dan zal de bevolking in rap tempo dalen.
Dat zegt Omtzigt maandagavond tijdens de HJ-Schoo-lezing in de Amsterdamse Rode Hoed. Het jaarlijkse evenement wordt door EW-Magazine georganiseerd vlak voor het politieke jaar weer begint.
"Delen van de wereld staan aan de vooravond van een razendsnelle demografische krimp, die buiten tijden van oorlog en zeer dodelijke ziektes als de pest, nog nooit is voorgekomen", zegt Omtzigt.
Tot voor kort was er altijd sprake van een "natuurlijke aanwas", het aantal mensen dat in Nederland wordt geboren minus de mensen die overlijden. "Maar dat is de afgelopen tien jaar volledig omgeslagen. Voor het eerst overlijden meer mensen in Nederland dan er kinderen geboren worden", aldus Omtzigt.
Gemiddeld kregen vrouwen het afgelopen jaar 1,43 kinderen. "Wat gebeurt er als dit lang duurt? Dan kan de bevolking in een zeer rap tempo gaan krimpen", zegt Omtzigt.
De NSC'er trekt een vergelijking met enkele landen in Afrika. Zo worden er per jaar in Ethiopië meer kinderen geboren dan in alle 27 EU-landen bij elkaar. In Nigeria zijn dat er zelfs twee keer zoveel. Omtzigt: "Ik laat u raden wat dat betekent over twintig of dertig jaar." De geopolitieke gevolgen, zo beweert Omtzigt, "zullen groot zijn."
Arbeidsmigratie uit landen buiten de EU zal toenemen
De lage geboortecijfers in Nederland, die in meer of mindere maten ook gelden voor andere West-Europese landen, kunnen volgens Omtzigt grote gevolgen hebben. Zo zal de arbeidsmigratie uit landen van buiten de EU toenemen.
De discussie over demografie is volgens Omtzigt te lang niet gevoerd in politiek Den Haag. "We kunnen dat niet blijven doen", vindt hij. Waar dat debat dan precies over moet gaan, vertelt Omtzigt er niet bij in zijn lezing.
Omtzigt sprak ook uitvoerig over migratie. Oud-politiek leiders als Frits Bolkestein (VVD), Wouter Bos (PvdA), Jan Peter Balkenende (CDA) en Mark Rutte (VVD) stipten de gevolgen van migratie allemaal aan, maar dat leidde vooral tot "gepolariseerde reacties".
Omtzigt: "Politici van links tot rechts, met als uitzonderingen D66 en GroenLinks. Maar effectief beleid bleef uit."
Omtzigt partijgenoot komt vandaag 'toevallig' met plannen
Sommige problemen zijn al jaren bekend. Er zijn zelfs al onderzoeken met aanbevelingen verschenen. Zoals die van oud-SP-leider Emile Roemer over arbeidsmigratie."De tijd van debatteren en onderzoeken is voorbij, we weten wat ons te doen staat. Ik verwacht dus van de regering dat álle aanbevelingen uit het rapport-Roemer gewoon worden uitgevoerd."
Dat betekent onder meer een verbod op "malafide uitzendbureaus", een registratie van arbeidsmigranten bij gemeenten en dat werkgevers verantwoordelijk worden voor hun werknemers die voor misstanden en overlast zorgen.
Toeval of niet: Omtzigts partijgenoot en minister van Sociale Zaken Eddy van Hijum kondigde vandaag aan juist hier werk van te willen maken. Maar ondanks dat de "tijd van debatteren en onderzoeken" volgens Omtzigt voorbij is, ligt er nog geen concreet voorstel van Van Hijum.
Eerst wordt verkend of een "algeheel verbod op uitzendwerk in bepaalde sectoren" mogelijk is. Die verkenning is naar verwachting "begin volgend jaar afgerond", aldus Van Hijum.
================== pittige reacties hahha
Aangemeld als
Waldo_en_Wieroe
Welkom bij NUjij! Hier kan je discussiëren over het nieuws, vragen stellen en inhoudelijk iets bijdragen aan artikelen.
Om de discussies constructief en leesbaar te houden, hebben we een aantal huisregels. Beperk je tot het onderwerp van het artikel, speel niet op de man en onderbouw je mening met argumenten. Vanwege dat laatste moet je reactie uit minstens 100 tekens bestaan. Bewijs cijfers en details met bronnen/links. Geef je je mening of spreek je een vermoeden uit dat (nog) niet is bewezen, benoem dat dan ('ik vind', 'ik denk' , enzovoorts).
Lees eerst alle huisregels voor je reageert. Reacties die daar niet aan voldoen, verwijderen we.
Ook een expertlabel achter je gebruikersnaam? Kijk dan snel hier.
feedback
De reactiemogelijkheid is 's nachts gesloten. Morgen van 08.30 - 21.30 uur is er een weer een redacteur aanwezig om je reacties te beoordelen.
Sorteer op
Het is een pleidooi voor meer arbeidsmigranten waar de vvd juist naar ik meen vorige week een draai maakte en er minder wil. Het lage geboortecijfer is wel een sterk argument natuurlijk waar men niet omheen kan. Je kunt wel zeggen prima dan maar minder mensen in Nederland maar dat gaat weer niet door de vergrijzing, er zijn wel handen aan de bedden nodig en ook voor de pensioenen moet gewerkt worden. Maar arbeidsmigratie is ook migratie en op een veek grotere schaal als vluchtelingen dus ik vraag me afwat vinden de pvv en bbb hiervan? Er zijn ook harde werkers nodig om de oogsten binnen te halen bijvoorbeeld. Ik zie geen alternatief voor die arbeidsmigranten. Ook het bedrijfsleven heeft deze nodig om te groeien.
Gelukkig zeg, we zijn al met veel te veel mensen. Maar dan ook echt veel te veel voor het formaat van dit land. De bevolking kan echt wel een paar miljoen mensen inperken (waarvan ik een redelijk veilige aanname durf te maken dat dát echt niet gaat gebeuren) en dan is er nog totaal niets aan de hand. In het ergste geval zou het bedrijfsleven iets minder op export gericht moeten worden, en dan zouden we best een redelijk zelfvoorzienend land met een paar miljoen man minder kunnen zijn.
Wat een gevaarlijke rechts radicale manier om zo Nederland met Afrika te vergelijken zeg. Die vergelijking slaat ook nog eens nergens op, want de sterftecijfers in Afrika liggen ook vele malen hoger en de levensverwachting is enorm veel lager. Veel mensen daar worden niet eens 30 of 40 jaar... dus totaal onvergelijkbaar.
De man die terugverlangt naar de verzuilde jaren 70 wil ook “een breuk met het verleden”. Het is een gevaarlijke misrekening om de schuld van huidige problemen in Brussel te leggen. We waren er elke dag en elk jaar gewoon bij - zijn CDA inbegrepen. Wat Omtzicht voorstelt is dom, schadelijk en kwalijk. Laten we hopen dat we snel weer een echt kabinet krijgen zonder dit soort praatjesmakers die de problemen slechts vergroten.
Als we nou terug kunnen naar 14 of 15 miljoen mensen hier dan wordt het weer een leuk en leefbaar land..
Het is wel lachen, de enige oplossing dat Nederland een leefbaar land blijft bij zulke vergrijzing is het toelaten van zoveel mogelijk arbeidsmigranten. Juist de reden waarom veel mensen voor de PVV hebben gekozen namelijk tegen arbeidsmigranten, zie de ironie. Voor degene die denken dat minder mensen juist beter is bedenkt wel dat die minder juist aan jongeren is. Dus dadelijk miljoenen 70 plussers en een paar tieners om al het werk en zorg voor die oudjes te doen
Op de lange termijn is een gestabilseerd langer geboortecijfer echt niet slecht. Echter momenteel is een laag geboortecijfers nog 'problematisch'. vanwege in aanwas van slecht te integreren vervangers.
Als a.i./robots/noem maar een oplossing, meer van de tijdrovende taken gaan overnemen zal het geboortecijfer vanzelf weer stijgen. Voorbeeld, uit persoonlijke kennis, als je twee jonge kinderen thuis hebt. maar een AI kan je helpen met: koken, schoonmaken, wassen, de tuin doen, etc. win je zoveel tijd. Waardoor het weer haalbaar wordt voor 2x werkende ouders om meer dan 1/2 kinderen te nemen.
Regeren is vooruitzien en Omtzigt heeft wel degelijk een punt. Maar je zou het ook kunnen oplossen aan de vraagkant naar arbeid, dus door in te zetten op nog arbeidsefficiëntere processen. AI kan hier een handje bij helpen.
Dan wil graag een sticker want ik heb er vier.
Maar alle gekheid op een stokje, het is ook totaal niet aantrekkelijk om aan kinderen nu te beginnen. Ik ben blij dat ik altijd oppas had met mijn ouders en schoonouders. Want we waren failliet gegaan als ze allemaal op de KDV/BSO hadden gezeten. Ik hoop dat ze de jonge ouders/ ouders in spee wat meer tegemoet kunnen komen.
Creëer eerst maar waar een leefbaar klimaat waarbij de nadruk ligt op samenwerken i.p.v concurreren en dat begint al op de basisschool. Al heel vroeg krijg je cijfers voor rekenen en voor taal. Samenwerken zou een vak moeten zijn en wel het belangrijkste vak. Verder worden de huizen alleen maar duurder, tegen de tijd dat de huidige baby's een huis willen kopen zijn deze sowieso onbetaalbaar. Dus meneer Omzicht: Leer samenwerken en bouw om te beginnen een miljoen woningen dan praten we daarna weer over de baby's!
Alle problemen op onze planeet zijn uiteindelijk terug te voeren op slechts één oorzaak: overbevolking. Het feit dat er in ons land minder kinderen geboren worden, is dus een goede stap in de richting om problemen op te lossen. Helaas werkt dit in bijvoorbeeld Afrika nog niet zo. Maar dat neemt dus niet weg dat minder in dit geval beter is. Reden te meer om de grenzen van Europa potdicht te houden. Uiteindelijk zal dan ook het geboortecijfer in de rest van de wereld afnemen. Zeker als duidelijk zijn is dat hier niets te halen valt. Geval van het goede voorbeeld geven.
Je kunt stimuleren wat je wil maar zolang het voor de gemiddelde starter onbetaalbaar blijft om aan een woning te komen waar zij kinderen in kunnen opvoeden ga je nergens komen. Zie Japan, zie Zuid-Korea. Daarnaast ziet men gewoon steeds meer in dat de wereld naar de knoppen gaat en sommigen slepen liever niet het meest dierbare wat ze ooit zal overkomen in die ellende.
Dat heet eigen schuld.
Toen wij begonnen rond 1980 was h3t bijna een schande als de vrouw thuis was en niet betaald werkte. Dat werd steeds erger., want o je moest zelf geld verdienen voor het geval je alleen kwam te staan.
Wel, dat is gelukt.
Ik merkte het aan mijn kinderen, die wilden eerst een flinke buffer opbouwen want een kind kostte tienduizenden euro's.
Dus krijgen mensen steeds later kinderen of ze willen ze niet.
Bang voor de kosten of de tijd die het kost, en ze willen beiden een carrière.
Missie geslaagd.
Beiden werken, beiden belasting betalen want een carrière is belangrijker dan hele dagen thuis zitten en niks doen... dat moet je toch niet willen....
https://www.nu.nl/politiek/6326808/n...ijn-groot.html
==============================