Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Mijn beleving? Niet echt, ik heb zo'n dingen niet persoonlijk meegemaakt. West Europa is redelijk oorlogsvrij gebleven de laatste 80 jaar.
Ik haal mijn woorden puur uit de geschiedenis. De enige reden waarom de Ottomanen Wenen niet ingenomen hebben is omdat de tegenpartij uiteindelijk de juiste bondgenoten had.
Wat bedoeld u dan?
En daar ben ik niet boos om.
Da's pas suf, de geschiedenis heeft al bewezen dat Israël het ook aankon zonder de VS, zelfs met de Sovjets die de Arabische liga steunden met massale wapenleveringen, adviseurs enzoverder. (en die waren de reden waarom de VS Israël ging helpen)
Die vijandigheid binnen dat 1 "volk" is wel een stuk basis van die omgeving. En uw uitvergroting van de rol van Israël compenseert mijn kurkdroge afkeur van de Palestijnse methode van verzet.
Het kiesvee en kanonnenvoer doet niet veel meer dan bloederige zandzak zijn.
Hun leiders zijn de reden van de ellende van het volk dat ze leiden.
|
Hun leiders zitten in Israel , ze worden door hen bezet en onder controle gehouden. En wat er nu gebeurd is iets wat Israel doet . "they make us kill them" is wel een heel slecht excuus.
De machtsverhoudingen in de geschiedenis zijn niet hetzelfde als nu , en daarom heeft Israel helemaal niet bewezen dat ze nu zonder Amerikaanse steun kunnen. Het is niet voor niets dat ze er alles aan doen om die steun te behouden.
Het tonnage aan bommen dat Israel nu inzet is enorm veel groter dan in die vorige oorlogjes tegen de Liga.