Los bericht bekijken
Oud 18 september 2024, 00:30   #10
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus ik herhaal, Japan bewees in 2020 dus dat je met veel besmettingen en zonder een lockdown geen stijging in de sterfgevallen hebt. In 2021 voerde ze wel een lockdown in en dat jaar hadden ze 110.000 extra doden.

Je kunt nu wel beweren dat dit er andere redenen kunnen zijn maar dit lijkt me toch wel een erg duidelijk verband. Japan heeft daarnaast nog een zeer oude bevolking dus ze zou extra vatbaar moeten zijn voor covid-doden en is sterk vergelijkbaar met EU landen qua medische zorg en data van aantal sterfgevallen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de manier waarop Japanners leefden in 2020 compleet haaks staat op de manier waarop jij wilde leven tijdens de pandemie.

Zij deden namelijk alles waar jij zo fel tegen was: Blindelings regeltjes volgen, maskertjes dragen, thuis blijven, eindeloos alles ontsmetten...

En dat land haal jij als voorbeeld aan waar ze de pandemie goed hebben aangepakt zonder lockdown.

Ik vind dat gewoon erg ironisch.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden