Los bericht bekijken
Oud 19 september 2024, 08:29   #166
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
(ga geen 8 pagina's lezen ...)

(tegenover de draadstarter DebianFox)

I couldn't disagree more!
met u

ofte
I couldn't agree more!
met de draadstarter DebianFox
OK

Citaat:
En welke vorm van controle denkt u dat er in rusland heerst?
De censuur werkt daar zodanig contraproductief dat de bevolking zelfs niet het woord 'oorlog' openlijk durft te zeggen.
Ja inderdaad. Dat is toch niet wenselijk? Moeten wij dan "reageren" met "tegen-censuur"? Nee toch?.....

Citaat:
Als men de leugen genoeg herhaalt, zou de leugen wel eens waarheid kunnen worden.
Als men bovendien nog eens éénzijdige leugenachtige propaganda te horen krijgt vanwege de totale controle, zouden deze idiote standpunten wel eens vanzelf kunnen omslaan tot bedreigingen en/of erger - voorbeelden hiervan genoeg in het verleden. Brainwashen...
ok, I guess?...
Ik denk niet dat we hier van mening verschillen?

Of bedoel je, het moet verboden zijn om leugens te verkondigen owv het mechanisme dat je hierboven beschrijft: nl. herhaal ze vaak genoeg en het wordt waarheid. De remedie is dan de leugen verbieden. Zoiets?
Wel, daar ben ik niet mee akkoord. De remedie is de leugen bestrijden, met argumenten. Niet verbieden.

Citaat:
Me dunkt dat er genoeg feiten zijn om aan te tonen dat deze éénzijdige leugenachtige propaganda in deze oorlog alleen maar tot meer doden lijdt.
bv.
Ik moet nog steeds denken aan het begin van de oorlog waar de leugenachtige rus beelden toonde dat een pantservoertuig zou hebben schuilgenomen in een winkelcentrum - en dit binnen de kortste periode na de aanslag op onschuldige mensen.
Als hun inlichtingendiensten zo goed zijn, waar zijn dan alle beelden die alle dagelijkse aanvallen op scholen, ziekenhuizen, burgerdoelwitten, nutsvoorzieningen ... zogezegd moeten onderbouwen?
Juist. Veel flagrante Russische leugens, vanaf het begin van de oorlog.

En hoe weet jij dat het een leugen was? Dankzij toegang tot feiten. Het is niet nodig die leugens te verbieden. Beter is ze te tonen en te ontmaskeren voor wat ze zijn: leugens.

Citaat:
U mag er naar luisteren, maar me dunkt dat de meerderheid van de bevolking deze leugens niet wilt horen, ofte dat deze leugens gewoonweg kunnen/moeten worden gecensureerd.
Meer nog: gezien de oorlog mogen deze leugens preventief en defensief worden aangepakt.
Dus hier divergeren we sterk.

Uiteraard hebben veel mensen geen boodschap aan die leugens. Niemand is verplicht naar RT te kijken. Zij die willen, moeten dat echter kunnen.

Jouw reactie op dit stukje van mijn post, negeert het centrale punt: wie gaat bepalen wat een leugen is en wat geen leugen is?

Dat lijkt onnozel voor de meest flagrante Russische leugens op dit moment, maar wat doe je met de propaganda die een beetje subtieler is? Ik gaf eerder in de draad het voorbeeld van de bedwantsen in Parijs in aanloop naar de Olympische Spelen. Bleek een gerichte informatie-actie te zijn van de Russen, om onrust & angst op te poken. Het onderliggend feit is niet gelogen (er waren meer bedwantsen), maar de hysterie die ervan gemaakt werd, was onzin natuurlijk.

Wat moet je dan doen, als overheid? Het verhaal van de bedwantsen verbieden/censureren?

En zo zijn er tal van voorbeelden.

Citaat:
IMHO is het de waarheid dat de inzet van deze oorlog te groot is om moraalridder te spelen.
Het heeft niks met puurheid of moral highground te maken. Tegencensuur is in mijn ogen gewoon niet de correcte reactie. Het is contraproductief. Het is EXACT wat de vijand (Rusland) WILT dat we doen, zodat ze zich moreel op dezelfde hoogte kunnen zetten ("jullie censureren ook!!!") en vanaf dan wordt het een plat welles-nietes spel.

Kijk gewoon hoe tomm & nr.10 argumenteren.

Citaat:
Onze eigen verkozen dweilen in Brussel geloofden jaren dat ze den opperrus tot andere gedachten konden brengen door er vriendelijk tegen te zijn. Iets later stonden ze erbij te kijken hoe de opperrus Georgië, Moldavië en De Krim binnenviel. Pas toen het te laat was, begonnen ze stilaan ietsje wakker te worden. Ondertussen is de bevolking van het Westen ook in min of meerdere mate slachtoffer.

En onze verkozenen twijfelen nog steeds.
Ze zouden beter ophouden met de moraalridder te spelen, en ook de rus-leugen-techniek toepassen.
rus journalisten, rus bevolking oppakken en na een groots schijnproces en veel poeha op TV, deze dan vastzetten...
Seriously?...

Dus, we bestrijden een autoritaire vijand door... dan ook maar autoritair te worden. Komaan...

Het Westen heeft de koude oorlog niet gewoon door ook repressief te zijn. Het Westen heeft gewonnen omdat een open samenleving nu eenmaal sterker is dan een autoritaire.

Het lijkt erop dat we dat massaal aan het vergeten zijn.

In elk West-Europees land was er ook in de koude oorlog een communistische partij. Dat was niet verboden he. Die kregen gewoon geen voet aan de grond omdat ze niks te bieden hadden en steeds ontmaskerd werden in hun leugens. DAT is de weg. Niet verbieden...

Citaat:
Vandaar dat wij, als bevolking ook kleine zaken kunnen doen, zoals de draadstarter enkele zaken aanhaalt.
Immers: de opperrus is met het leugen gekomen dat de russen in Oekraïne minder rechten zouden hebben enz. Wat doen die russen daar dan, en waarom zijn die niet terug naar hun geliefd land gegaan? Maar neen: oorlog met 10.000'den onschuldige slachtoffers.

En dus moeten wij als bevolking ook waakzaam voor de rus, want zie dat deze hier begint te klagen en/of te morren, dan heeft de opperrus een leugen om het Westen aan te vallen.
Wat doen die trollen hier in feite? Dat ze terug gaan naar hun geliefd land. Het is daar groot genoeg.

De rus bevolking moet duidelijk worden gemaakt dat deze oorlog door het Westen en Oekraïne NIET wordt aanvaard, en dat ze hun leiders ter verantwoording moeten roepen - ook voor hun eigen vrijheid.

De bevolking van het Westen, en bij verre de bevolking van Oekraïne, heeft geoordeeld dat het de rus NIET wilt.
Dus in dezer met de rus en de oorlog: liever een censuur, dan een oorlog.
Ik volg helemaal... behalve de laatste zin. Dat is totaal geen logische gevolgtrekking. Oekraïne & het Westen wil De Rus niet (akkoord) ERGO we moeten censureren. (?!)

Ik denk dat we akkoord zijn over het probleem: Russisch imperialisme, Russische leugens. We divergeren over de tactiek hoe te bestrijden. Jij zegt, overheid moet Russische leugens censureren (RT verbieden e.d.), ik zeg: geef openheid en transparantie niet op en bestrijd de leugens met waarheid. Veel duurzamer en minder risico.

Citaat:
Geen land voor vrede, en al zeker niet als de leugenachtige en moordzuchtige rus betrokken is.
slava ukraini
.
slava ukraini!

Laatst gewijzigd door Voltian : 19 september 2024 om 08:29.
Voltian is offline