Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Uiteraard kunnen ze zulke dingen met de vele honderden miljarden aan westerse wapens die ze gekregen hebben.
Maar over het algemeen wordt de schade die ze berokkenen door "het grote sprookjesboek" zwaar overroepen, terwijl daar waar het er echt toe doet, op het slagveld, Kiev heel slecht presteert.
En wie had er 5 jaar geleden voorspeld dat de Jemenieten westerse schepen en Israël zouden bombarderen met krachtige raketten? Dat een groot deel van de Israêlische bevolking in de schuilkelders moet gaan zitten?
|
Goh, dat van Israel verbaast me minder. Dat is gewoon episode 500 in een langlopend conflict.
Van de andere kant, ik had 5j geleden NOOIT verwacht dat Oekraine een grote opslagplaats, diep in homeland Rusland zou kunnen vernietigen.
Meer nog, op 24/2/22, dacht ik eigenlijk; ok dit is Rusland "shock & awe" moment, zoals de VS op Bagdad in de Golfoorlog. Mijn impressie van het Russisch leger (toen dan toch) was, ja goed, als die even doorduwen, dan zitten ze inderdaad binnen 3d in Kiev en is't gedaan.
Ik was verkeerd.
Omdat het allemaal zo geleidelijk gebeurt, zou je eraan wennen dat Oekraine met de regelmaat van de klok drone-aanvallen kan uitvoeren... op Russisch grondgebied. Maar het idee dat dat zelfs mogelijk is?! Had ik NOOIT verwacht. Gij wel misschien?....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Dit is nog maar het prille begin, eens de Russen de Iraanse militaire capaciteiten volledig geupgrade hebben zul je wat zien.
|
Euhm, reality check? Rusland gebruikt Iraanse & N-Koreaanse raketten en drones. De flow van militair materiaal is OMGEKEERD.
Dat wil toch wel wat zeggen he, dat het 2e leger van de wereld blijkbaar materiaal moet kopen van Iran en N-Korea, vind je niet?.....