Los bericht bekijken
Oud 28 september 2024, 09:38   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het gaat mij niet alleen over het gekibbel, maar je moet eens kijken wat het resultaat is.
Heel vaak zie je dan dat er beslist wordt om de zaken vooruit te schuiven, denk aan de vele regeringen die de kernuitstap niet of halfslachtig regelden.
Volgens mij is het heel moeilijk om in dit land ernstige hervormingen te doen door dit systeem.
Je zet 3 partijen (regionaal) samen, en er zijn heel de tijd botsingen, het eindresultaat is dan zo'n vlees noch vis regel zoals je hierboven zag.
Je zet 5 of meer partijen federaal samen, en er komt een gedrocht uit waar zelfs het monster van Frankenstein van zou verschieten.
Als er al iets uitkomt, want veel kans dat het probleem niet kan aangepakt worden omwille van veto's van deze of gene partij.
Je hoort heel vaak dat dit land ernstige problemen heeft, zoals de staatsschuld, de vergrijzing, ... die moeten fundamenteel aangepakt worden.
Tegelijk zitten we met een kiessysteem dat dit haast onmogelijk maakt.
Klopt, om als partij iets te bereiken, moeten je toegevingen doen over iets anders aan de andere partij die de samenleving eigenlijk meestal ook niet ten goede komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 september 2024 om 09:40.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden