Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Vandaag weeral van de weg gereden door een automobilist. Gelukkig reageerde ik snel genoeg om langs de weg te gaan rijden.Wie haalt het in zijn hoofd om een rij op de weg geparkeerde wagens voorbij te steken als je daar een fietser in de andere richting tegenkomt. Dat is nu al de 4e of 5e keer op enkele maanden tijd dat ik zo iets voor heb of zie gebeuren.
Autoterroristen die denken dat de wegen enkel voor auto's gemaakt zijn.
PS Dat was elke keer op het fietsroutenetwerk.
|
Ik heb gisteren alles moeten toe slaan om niet onder een auto te rijden. Niet alleen kwam ik van rechts. De autodebielist die van links kwam pinkte ook nog eens naar rechts dus ik dacht zeker te zijn dat ik vrij baan had. Reed die debiel toch wel niet rechtdoor. Zo stoned als een garnaal had hij niet eens door dat zijn pinker opstond. (Ervoor was ik ook al twee keer moeten stoppen omdat autodebielisten op het fiets- en zebrapad gingen staan hoewel ze het kruispunt niet op konden.)
Men moet dringend terug veel strenger worden bij de rijexamens of het omzetten van buitenlandse rijbewijzen want het is niet normaal wat in de steden rondrijdt. Heel af en toe zie ik een fietser in de fout gaan maar elke dag zie ik autodebielisten zonder overdrijven honderden keren het verkeersreglement negeren, met hun moordwapens.
Het is dat het verkeer hier door het fileleed meestal maar een slakkengangetje vertoont of er vielen elke dag tientallen doden. Stalkers, aanranders, verkrachters en gifmoordenaars zijn het, niet meer of niet minder. En ze beseffen het. Een deel wordt daardoor hoffelijker maar een ander deel wordt almaar agressiever.
En dan hebben we het nog niet over hoe de auto 'groeit'. Ze worden almaar breder. Elke dag wordt ik - in fietszones notabene - in de riool gedwongen. Niet enkel door lichte vrachten, evengoed door de sommige SUV's maar ook door Tesla's. In de steden zou men enkel nog taxi's mogen toelaten, leveranciers en bouwfirma's.