Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
HEt zal er dus op neerkomen(volgens u systeem dan toch) dat een aantal mensen de bevoegdheden die normaal enkel aan de politiediensten zijn toegekent zelf mogen uitvoeren. Dit vindt ik een zeer gevaarlijke situatie want die mensen die zo een "vergunning" hebben gekregen staan niet neutraal ten op zichte van hun eigendom, politie wel. Agenten mogen zich bijvoorbeeld ook niet bezighouden met zaken die hun rechtstreeks aanbelangen.
|
Hallo!
Het probleem is dat de politie er niet is als de overval plaatsheeft.
Zo'n overval duurt geen uren weet je.
Dat een persoon niet neutraal staat tegenover zijn/haar eigendom spreekt voor zich.
Het kan ook niet de bedoeling zijn om zo'n toelating te verstrekken aan een 18-jarige student die z'n fiets buiten laat staan 's nachts.
|
Juist omdat die persoon niet neutraal staat tegenover zijn eigendom gaat die persoon impulsief reageren, zo'n situaties kunnen we missen als de pest als het gaat over vuurwapens. Ik zie het al in de krant staan: juwelier schiet diefje van 15jaar neer toen die een peperdure ring wou stelen. Ik vind dat dit tot enorm gevaarlijke situaties kan leiden.