Er zijn honden die een echt luxeleventje mogen leiden.
4.500 tot 5.000 euro per jaar zijn geen uitzondering.
Bij deze mensen is de slinger blijkbaar helemaal doorgeslagen.
Is er onder ons iemand die ook alles over heeft voor z'n trouwe viervoeter.
Met alles bedoel ik uiteraard een smak geld.
Zelf heb ik altijd een hond gehad tot 4 jaar geleden.
Voor de aankoop heb ik nooit geld uitgegeven, ofwel was het een puppy uit het asiel (kost 100 euro, sterilisatie inbegrepen) ofwel was het een pup die ik kreeg.
Vaste kost was altijd de jaarlijkse vaccinatie en uiteraard de voeding, maar nooit kwam ik aan zo'n hoge bedragen.
Momenteel heb ik een huiskat, gehaald in het asiel, de kostprijs hiervoor was 150 euro. De poes was steriel gemaakt, was gechipt en had alle vaccinaties gekregen.
Voor de voeding geven wij ook niet echt veel geld uit.
Hun trouwe viervoeter mag de baasjes wel wat kosten: “Vier- ?* vijfduizend euro per jaar is geen uitzondering”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241108_96313508
Hasselt/As - Een hond kost een Belg jaarlijks gemiddeld 2.488 euro volgens een studie van HelloSafe. Drie kwart daarvan gaat naar voeding. Hygiëne, verzorging en medicatie kunnen dat bedrag nog flink aandikken waardoor zelfs een jaarbudget van vier- ?* vijfduizend euro geen uitzondering is.
...
Uit onze rondvraag blijkt dat voor veel hondeneigenaars niets te veel is voor hun huisdier. Zo weten mensen die een labradoodle, aussiedoodle of gelijkaardige kruisingen in huis nemen, sowieso een factuur van zo’n 125 euro per acht weken bij de hondenkapper moeten betalen. “Het zijn dieren die weinig haar verliezen. Het blijft in het vacht zitten. Daarom moeten de honden veel worden gekamd en om de twee maanden geknipt”, zegt Claudia Akkermans van DoodleCare uit Genk. “Daar ben ik zo’n 2 tot 2,5 uur per hond mee bezig. Maar het moet, anders moeten ze geschoren worden en dat is niet zo mooi.” Haar bloeiende zaak is ook het bewijs dat mensen zo’n tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond.