Los bericht bekijken
Oud 15 november 2024, 13:07   #127
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst heb ik geen huisdieren en eet ik weinig vlees. Maar daarbuiten stel ik me nog altijd de vraag waarin het eten van een katje dan zo veel verschilt van het eten van een schaapje en of lamsboutje. Een verre oom van mij kweekte schapen....die liepen ook achter in de weide en kenden hem als ware net als hondjes. Toch belette hem dat niet om er af en toe een paar te verkopen voor de slacht (ze hadden wel een deftig leventje voor ze werden opgegeten dat geef ik graag mee)

Voor mij is het simpel. Een ECHTE dierenvriend eet geen vlees. De meeste mensen waaronder IK doen dat wel....De meeste mensen noem ik dan ook niet meer dan poezewoefkes vrienden veel verder reikt hun vriendschap voor dieren niet.
Gij beweert hier ijskoud dat alleen veganisten echte dierenvrienden kunnen zijn? Vegetariërs dan ook niet want die eten ook nog dierlijke produkten..
De mens is een omnivoor die vroeger leefde van de jacht en visvangst en dus altijd al vlees at.
Honden zijn gedomesticeerde wolven die als gezelschapsdier, werk- en waakhonden gehouden werden en dus niet opgegeten werden.
Man, tis moeilijk, zenne...om dat verschil te maken.
Vriendschap met gedomesticeerde dieren als gezelschapsdier heeft weinig te maken met vriendschap voor dieren die dienen als voedsel voor de omnivore mens.
Maar niemand verbiedt jou om ook katten en honden te eten, hoor, ga je gang.