Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Ivm Trump en de oorlog beeindigen
Het is ten eerste voor mij duidelijk dat niemand oorlog wil tenzij putin die denkt daar voordeel uit te halen
Idd zitten vechten voor een dorpje met vier platgebombardeerde huizen is iets waar iedereen gaat toegeven dat km2 landbouwgrond het meest nutteloze is dat men kan doen
Maar het idee dat trump in huidige situatie de oorlog binnen 24 u gaat beeindigen als sponsor is in feite fout, want Putin moet dan ook stoppen met vechten. En idd het idee leeft in Ru als Trump stopt hebben we UKR, dus dat wil Trump ook niet
Het feit zal dus zijn dat Trump gewoon eerst zal moeten escaleren naar een nucleaire dreiging als hij Putin wil doen stoppen. Of escaleren naar een inval met de NATO om putin te doen stoppen. Dat is de enige taal die Putin begrijpt om te stoppen met vechten
Dus de oorlog stoppen is niet UKR weggeven aan RU, de oorlog stoppen is Putin doen stoppen met vechten en de grenzen bevriezen waar ze nu ongeveer staan
|
De vrede zal pas nuttig zijn als Poetin (en heel de Russische staf) overtuigd is dat het geen zin heeft om nog andere expansiedromen te koesteren. Ik vrees dat een "land voor vrede" agreement hem juist zal versterken in zijn waan dat gebieden waarvan hij oordeelt dat ze Russisch zijn, of onder Russische controle zouden moeten zijn, ook ingepalmd kunnen en moeten worden.
Verder is de timing van een vredesverdrag nu, het mooiste cadeau dat je Kim van Noord Korea kunt schenken. De Koreanen maken hun entrée op het slagveld en Ammerika smeekt voor vrede. Ik zou de nieuwsuitzendingen van Pyong Yang wel eens willen zien.