Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI
Ik leg het verschil tussen de witte producten en een bekend merk.
Een dier dat naar volwassenheid geleid wordt met kwaliteit, zal toch anders zijn dan 1 die dat niet kreeg?
|
Kan zijn.
Maar moet kwaliteit €100 voor 12kg kosten?
Citaat:
Ik weet niet of andere brokken minder kwalitatief zijn, maar ik weet wel 100% zeker dat die 3 benoemde merken wel kwalitatief zijn.
|
Bij Royal Canin heb ik toch mijn twijfels.
Mijn vader werkte destijds bij een dierenarts en die gaf zelf toe dat hij RC verkocht, niet omdat dat zo'n goed eten was, maar omdat hij er door RC dik voor betaald werd.
Daarnaast is er de eeuwige discussie over bewaarmiddelen in RC.
In 2005 las je dit over bewaarmiddelen op hun website:
Citaat:
Het maken van diervoeders met een lange houdbaarheid vereist het gebruik van bepaalde technische maatregelen om de kwaliteit te waarborgen.
.....
De antioxidanten die door Royal Canin gebruikt worden zijn BHA (E320), propylgallaat (E310) en citroenzuur (E330). Deze stoffen worden alge?*meen gebruikt in voedsel bestemd voor menselijke consumptie. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat deze stoffen schadelijk zijn in de gebruikte concentraties.
|
Ondertussen is dat ingekort tot:
Citaat:
Oxidatie is een van de belangrijkste oorzaken van de achteruitgang van de kwaliteit en smakelijkheid van de voeding. Het gebruik van antioxidanten als conserveringsmiddel zorgt ervoor dat vetten in de voeding niet ranzig worden (oxideren). Het gehalte aan antioxidanten in een voeding wordt bij wet bepaald.
|
Raar dat we nu niet meer mogen weten welke oxidanten ze gebruiken eh?
Zou het zijn omdat er
voldoende aanwijzingen zijn dat E320 (BHA) kankerverwekkend is bij dieren?
Ik zou denken: als ze dat niet meer gebruiken zouden ze dat vol fierheid vertellen op hun website maar nee...
Nu wil ik RC niet bashen want het is best mogelijk dat andere fabrikanten dat ook gebruiken maar ik geef hier maar mee wat ik altijd al 'geweten' heb over RC. En daarin past RC aanprijzen als kwalitatief hoogstaand niet echt...
Maar ik kan natuurlijk altijd mis zijn.
Citaat:
Alles wat ze nodig hebben is toch variatie? Altijd hetzelfde is toch maar een hondenleven zenne
|
Denk jij dat een hond 'weet' dat hij vandaag hetzelfde eten krijgt als gisteren?
Ik heb de indruk dat jij wat veel menselijke eigenschappen projecteert op honden.