Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
1. U was de draad kwijt en u fantaseerde er lustig op los, en nu gaat u zo verder. Het gaat hier om de hersenen als zetel van het verstand en bewustzijn. De toekomst en de kosmos met ruimteschepen valt buiten dat kader. Bespaar u de moeite.
|
De hersenen zijn geen zetel van het verstand, maar de oneindige Geest van God.
En zijn zetel is in de hemel.
En nog nooit is in de hersenen een zetel ontdekt.
En het is geen fantasie, maar logische filosofie en doe eens wat moeite mijn atoomtheorie te gaan lezen over de toekomst van het heelal.
Citaat:
|
2. Deze fantasieën hebben geen waarde voor het probleem dat is gesteld.
|
Het is fantasie voor wie er niks van begrijpen.
Citaat:
|
3. Uw logisch denken heeft hier geen waarde. Maar bedankt voor de moeite.
|
Dus nu geef je toe dat mijn denken logisch is.
Citaat:
|
4a. Uw filosofische God staat buiten dit onderwerp.
|
Dus nu geef je toe dat mijn God logisch is.
Het staat niet buiten het onderwerp, maar het gaat jouw verstand te buiten, dat slecht eindig is, eindig en tijdelijk.
Citaat:
|
4b. Veel plezier daarmee.
|
Dank je wel.
5. Tjonge, Dat is weer eens wat nieuws!

[/quote]Zo is het en wat jij allemaal vertelt is oude koek, niks nieuws dus.
Citaat:
|
6. Het valt buiten dit onderwerp, maar vooruit dan maar. Uw bewering of profetie is ongeschikt omdat ze voorspelt hetgeen volgens haar alreeds bestaat - in de formulering.
|
InderdaadL het bestaat al reeds in alle eeuwigheid en herhaalt zich tevens telkens weer.
Goed dat je dat al begrijpt.
Ga zo door en misschien dat je nog meer kunt begrijpen.
Citaat:
|
7. Inhoudelijk bent u dus uitgepraat. Mijn dank!
|
Dat is jouw domme conclusie zonder enige argumentatie.
Dit omdat het je stoffelijke hersenen (die niet kunnen denken) te buiten gaat, zoals de eindigheid de oneindigheid niet kan begrijpen en de stof de geest niet kan vatten en de duisternis het licht nooit zal begrijpen.
En de wetenschap daarom ook geen God kent.
En daarom ook de werking van de hersenen niet kan verklaren, noch waar de hersenen dat vandaan komen.