Los bericht bekijken
Oud 29 november 2024, 15:45   #1
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard Treinongeval in Zedelgem had vermeden kunnen worden

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241129_93792120

Met open mond las ik dit artikel. Niet omdat het vermeden had kunnen worden, maar om de hallucinante manier van aanpak bij Infrabel.

Waarom? Kijk, we zetten ANPR camera's die automatisch nummerplaten kan zien, ook interpreteren en lezen en zo volautomatisch een boete naar je kan opsturen zonder dat er nog maar een persoon aan te pas komt.

Maar wanneer je in panne valt op de spoorweg moet je zelf met een telefoon naar een nummer bellen en met een persoon praten (die hopelijk opneemt) en in volle paniek heel klaar en duidelijk alles gaan beginnen uitleggen zodat die dan het treinverkeer stillegt.

Het ergste is dat hier dit ook gebeurd is, en dat het duidelijk niet gewerkt heeft.

Citaat:
Wat als je stilvalt op een overweg?
De spoorwegbeheerder geeft ook nog een aantal tips over wat je moet doen als je voertuig stilvalt op een overweg:

Breng jezelf in veiligheid en verlaat het spoorwegterrein onmiddellijk.
Verwittig de verkeersleiding van Infrabel op het noodnummer 1711 om zo het treinverkeer te stoppen.
Geef daarbij de informatie door die op de sticker op de overwegpaal staat.
Anno 2024 mensen.

Om het met een boutade te zeggen: Valt er geld te rapen? Volautomatisch. Staan er mensenlevens op het spel? stuur een gele briefkaart.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden