Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
In deze overbevolkte streken heeft het aanhouden van specifieke routes met een paar ijzeren staven waarop af en toe eens een doos passert geen zin meer...En het is ondertussen een verkeerstechnische ramp......Zelfs in mijn eigen regio zie ik dat wel.....de negentiende eeuw hindert de eenentwintigste...
Eigenlijk kunnen we ons de NMBS niet meer permitteren in Vlaanderen.
De "routes" waarop de spoorlijnen lopen zouden in deze optiek best herbestemd worden..bvb naar busbanen...en aldus een VEEL beter en flexibeler VLAAMS openbaar vervoer mogelijk maken....
Want de Lijn ,Flixbus en eventueel zelfs reisbusuitbaters ondertussen voeren ook een verloren strijd,vastlopend als iedereen in de andere infrastruktuur,en eigenlijk DAAR een hinderpaal vormend...
En dan zie ik daar die trajecten met ijzeren staven op liggen,waar misschien ieder kwartier eens iets voorbijdendert.... 
|
ieder kwartier, ...
om de 5 minuten ja, op de lijn tussen verwegezele en kuttekove. zal dat misschien zijn, maar op de serieuze lijnen niet. Dan zien je niet wat hier 's nachts voorbijdenderd.
Maar gebrekkig onderhoud natuurlijk... ja. Dien break die dien bus aan gort gereden heeft die is meer dan 40 jaar oud. Ik ben er zeker van dat zie die nog gaan oplappen. Ze moeten wel anders moeten ze treinen afschaffen wegens niet genoeg materiaal.
De bus, meer dan 1 000 000 kilometer, nu is dat zeker voor zo een volvo misschien mid live, maar alle onderdelen van ophanging, motor , remmen etc. mogen dan toch wel een grondige revisie gehad hebben.