Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Eerlijk Fox, de uitlener van dergelijke voertuigen die ergens in Duitsland zit en een dikke AMG uitleent aan neef Ali in Genk, die dat vast en zeker met drugsgeld betaald net als de borg, die weet toch ook dat zijn neef Ali, die tegelijk ook zijn oom is, daar mee gaat rondscheuren gelijk een idioot, of hij nu een rijbewijs heeft of niet.
|
Dan gaat het niet echt meer over een verhuurfirma eh?
Citaat:
Dus van mij mogen ze die gehuurde AMG gerust in beslag nemen en desnoods in de pers flikkeren als de boete er niet op betaald wordt.
|
Das moeilijk. Want als ik mijn wagen even uitleen aan een vriend (van wie ik niet weet dat zijn rijbewijs vorige week is ingetrokken) zou ik dus mijn wagen kunnen verliezen als hij er wat rare dingen mee gaat doen?
Ik zou dus al dezelfde formaliteiten moeten gaan uitvoeren als een verhuurfirma? Ik denk zelfs dat ik als particulier niet zo maar iemands ID en rijbewijs mag eisen.
Citaat:
Want welk verhuurbedrijf gaat er nu zijn luxewagens verhuren aan dergelijke sujetten ?
|
Verhuurbedrijven zien ook niet meer dan een ID en een rijbewijs.
Die gaan heus geen strafbladen opvragen.
Ze weten dus niet eens met wat voor sujetten ze te doen hebben.
Vandaar: zwarte lijst.
Op eender welke manier toch die zwarte lijst ontwijken of rondrijden zonder rijbewijs? Gevangenisstraf.
En die dan bij elke nieuwe overtreding verdubbelen.