Gaan drinkers rokers achterna?
Worden de drinkers nu in't kort de nieuwe rokers? Drinking is the new smoking?
Gaat heel de Waes-affaire zover leiden dat we binnenkort lelijk aangekeken worden als we een pintje drinken?
Dat men niet naast ons gaat staan hoesten maar ons gewoonweg gaat vragen: "Jij gaat toch niet meer met de auto rijden eh?"
Dat je er enkel nog tuinterrassen over gaan blijven omdat alcohol in het openbaar gebruiken not done of verboden is?
Fles drank uit de supermarkt in een papieren zak?
Gaat het allemaal zo ver komen of waait ook deze alcohol storm wel weer zachtjes over?
Ik veronderstel immers dat er op de PR-afdeling van ABInbev en Moortgat momenteel overuren worden gedraaid. Brainstormen waarbij Darragh verbleekt.
En ook bij de overheid zitten ze waarschijnlijk met de handen in het haar want accijnzen op alcohol... ik moet er geen tekening bij maken eh?
Wat gaat het worden?
Volgt er een ommeslag nu één of andere Antwerpenaar met een stuk in zijne frak zijn auto ineen gereden heeft of gaat het allemaal wel meevallen?
P.s. Dit is geen pleidooi voor zuipen en rijden. Dat doe ik overigens nooit.
Allez, de combinatie toch niet.
Zuipen ooit echter wel en ik kan u al beloven; de eerste die me daar op aan gaat spreken gaat zijn beste dag niet hebben.
Ik heb dat ook al meegemaakt toen ik nog rookte maar dat was anders want toen had de andere wel min of meer een punt(je) aangezien passief roken bestaat.
Maar de eerste de beste die mij aanspreekt omdat ik op een terras mijn derde Westmalle Tripel binnengiet gaat het geweten hebben... Daar heeft immers niemand uitstaans mee.
Of gaan er binnenkort zelfs mensen opduiken die de je-mag-zelfs-niet-zat-over-straat-lopen-kaart trekken?
Kortom: gaat er een soort woke-beweging rond alcohol ontstaan? Of niet?
Wat jullie?