We zien dus duidelijk hoe overbevolking (waarmee ik niet zozeer de kwantiteit alleen bedoel,maar ook mensen die niet passen in de maatschappij),en de nadruk van de overheid op sociale woningen voor mensen die hier niet eens zouden moeten zijn, opspeelt...
Want inderdaad,we zouden denken dat overheden een aantal "basis-wooneenheden" zou moeten aanbieden,en tevens basis-administratieve diensten in deze steeds complexer wordende wereld...
Maar we weten ook dat steeds meer mensen uit de boot vallen en wat een uitzonderingsmaatregel zou moeten zijn,de NORM zal worden...wijk na wijk.
Ja,appartementen dienen al eens leeggemaakt en aangepakt te worden ,of het worden stilletjesaan ruines.....
Want ja,een VME,of een eigenaar van woonblokken,heeft als taak de kwaliteit van zijn eigendom op orde te houden,of riskeert dat de overheid dat plotseling zal DWINGEN......(de tijd van gedurende twintig jaar een ganse straat te laten vervallen is in Vlaanderen voorbij)
Ik woon zelf in een regio waar eigenlijk heel geschikte oude rijhuisjes voor zulke gevallen snel opgekocht en opgeknapt worden tot een heel behoorlijk niveau (zou er zelf best wel willen in wonen)..
Maar ze dienen voor Oost-Europese werklui.....die mensen die zorgen dat onze maatschappij blijft functioneren,want onze onzinjobbers,woonachtig op de verkavelingen in hun milieuneutrale grafmonumenten gaan het niet doen.....
Ook niet voor de "stefs" dus...
Er zijn waarschijnlijk al een paar honderduizend Stefs.....
Laatst gewijzigd door kelt : 21 december 2024 om 07:29.
|