Los bericht bekijken
Oud 25 december 2024, 22:07   #11
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Dus hypothecaire lening ofwel afbetaald, ofwel helemaal geen lening nodig gehad (spaargeld + erfenis kan voldoende zijn).

bvb. ons lening is reeds 21 jaar geleden afgelost.

The Great Taking... kom maar af.
De auteur van het boek geeft een voorbeeld. Je bent rijk en je koopt een wagen van 50 000 euro ineens zonder afbetaling. Geen lening nodig. De wagen is jouw eigendom, denk je.

Vervolgens gaat de garage failliet in een zware economische crisis (oorlog, covid, cyberaanval.. er zijn veel scenario's). Het hele punt van het boek is dat de schuldeiser (een grootbank) jouw volledig afbetaalde wagen als onderpand mag nemen om zich te beschermen tegen het faillissement van de garagehouder. Hier is de afgelopen jaren wetgeving voor gemaakt, achter gesloten deuren. Het boek gaat daarover en het is allemaal geverifieerd.

Ik was natuurlijk voorbereid op al die mensen die hier zullen schrijven dat het onzin is. Maar ik hoop dat dit topic in 2030 nog bestaat en dan mogen de criticasters hierop terugkijken.

Het huidige monetaire stelsel loopt op zijn allerlaatste benen vanwege compleet onhoudbare schuld. Er zijn ernstige geopolitieke dreigingen en nu installeert de VS een president die voor de Europese media de ideale zondebok is.

Trump of Putin, maar 1 van de 2 zal mijns inziens verantwoordelijk gehouden worden voor wat er gaat komen. Op een of andere manier zullen heel veel mensen alles kwijt zijn, en bijna niemand zal het zien komen.

Ik denk dat het enorm moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) is om je 100% te beschermen tegen the great taking. Maar voorlopig doe ik het door geen leningen aan te gaan.

Ik wil het vastgoed van de ouders overkopen via een huurkoopprocedure. Hiermee ben ik een bank geen geld verschuldigd, en kunnen ze op die manier niks aanslaan in crisistijd. Ik behoud dat een gezonde hoeveelheid financiële reserves.

Maar die zijn inmiddels zo groot dat ik ze weg wil hebben bij de bank.
Alleen is het wettelijk niet toegestaan om een bedrag met 6 cijfers in huis te hebben liggen.