Discussie: The final mysterie
Los bericht bekijken
Oud 28 december 2024, 23:30   #52
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Ga tot de mieren en wordt wijs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb er ongelooflijk veel moeite mee om te geloven dat het leven uit het niets ontstaan zou zijn, dat het dus zinloos zou zijn. Dus hoewel je individueel betekenis aan je leven kan geven, er hierna niets zou wachten op ons.

Ik geloof dat niet, maar ik weet het niet.
Het is een eeuwenoude vraag waarvoor vele antwoorden zijn verzonnen. De geschiedenis van de planeet aarde en het leven daarop kennen we niet precies. We hebben de fossielen van planten en dieren die zijn uitgestorven of die nog als soorten bestaan. Uw vraag betreft alle vormen van leven overal op aarde. We moeten de natuur bestuderen. En dan vooral naar emergante eigenschappen kijken, te beginnen bij H2O. En dan verder in alle materie en in planten en dieren. Materie heeft wonderlijke eigenschappen. Planten en dieren zijn daardoor ontstaan.

Spreuken 6:6-8 "Ga tot de mier, gij luiaard,
zie haar wegen en word wijs:
hoewel zij geen aanvoerder heeft,
noch leidsman, noch heerser,
bereidt zij in de zomer haar brood,
verzamelt zij in de oogst haar spijs."

Citaat:
Termietenheuvels zijn bouwkundige wonderen. Deze heuvels kunnen wel 6 meter hoog worden en worden soms zelfs in één dag gebouwd. Ze worden gebouwd van aarde en speeksel, met wanden van zo'n 45 cm dik die door de zon zo hard als beton worden gebakken. Maar het grootste wonder van de heuvel is wel het ventilatiesysteem. 10 jul 2023 Aannemer. (Wikipedia) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Emergence
Piero is offline   Met citaat antwoorden