Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
De belangenvereniging Traxio geeft aan dat 2024 vooral voor 2de hands wagens een boerejaar was....de nieuwverkoop bleef dalen...en IK zal U voorspellen dat dit patroon zich in 2025 zal herhalen...
disclosure: in die tweedehandsmarkt zal het NIET de EV zijn die de toon aangeeft......hoewel Evs steeds talrijker beschikbaar komen....Er zal verder gevochten worden voor ICEtjes in de kleinere cilinderinhoud....die wagentjes die eigenlijk verwaarloosd worden in de nieuwbouw door onze "bekende merken"...(terwijl de technologie van het 3 cilinder 999cc blokje gdvrdmme wel op punt staat nu hé )
https://www.traxio.be/artikels/auto-...as-moesten-6-0
Bovendien kunnen we tussen de regels door lezen dat er alweer gevist wordt naar steun voor de EV's,ook de meest rampzalige versie ervan de 2DEHANDS EV...(ja,er zijn ECHT WAAR mensen die DAT kopen  )
Men heeft het ook over de kip en ei situatie van de laadinfrastruktuur in plaats van volwassen te worden en accepteren dat de EV NIET de volledige markt kan ,zou,of moet opnemen maar hoogstens een aanzienlijk stuk ervan....
|
De bedoeling van 2035 is tegen 2050 het wagenpark meer koolstofneutraal te krijgen. BEV hebben dus tijd in overvloed.
Ik kan me nog goed herinneren dat het ## dieselpw-aandeel amper 2 of 3% was, en ook lang geduurd heeft voor die echt aanvaard werden, (vanaf de betaalbare turbodiesels quasi)
En de tankinfra was idem als benzine tanken.
## een historische lijst van het Duitse wagenpark naargelang brandstof, vanaf 1960 tot 2024:
https://de.wikipedia.org/wiki/Wirtsc...raftstoffarten
in 1970 hadden dieselpw 3%, 25 jaar later was dat 13,7%.
40 jaar later of 2010 was dat 25,9% dieselaandeel.