Discussie: Godsbewijs
Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2025, 12:28   #528
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Relevantie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
(...)
Die reeks begint niet bij 1 cultuur, maar gaat aan de cultuur vooraf.
Maar als dat allemaal te moeilijk voor je is, dan begint de cultuur dus meteen bij ons als nummer 1. (1))

Culturen op andere planeten IN sterrenstelsels, de eenheid van plaats zijn dus de planeten.
Pas veel later worden ook de sterren tot bewoonde ruimteschepen. (2)

Wat bedoel je met twee elementen?
Hoe zou een volgorde verkeerd kunnen zijn?
Nu haal je er van alles en nog wat bij zonder duidelijk uit te leggen wat je bedoelt. (3)
1. Als de reeks behint bij ons als eerste cultuur dan maakt u geen onderscheid tussen culturen door de eeuwen en op verschillende continenten. Dat is weer eens wat nieuws.

2. U moet zich vergissen. In een oneindig en eeuwig heelal moeten alle mogelijke culturen tegelijk bestaan. Maar hun bestaan is irrelevant, evenals "uw theorie".

3. U onderscheidt een reeks "steeds hogere culturen". Elke cultuur is een element in de reeks, en is hoger dan dan de voorgaande cultuur. Wat zijn de criteria voor de hoogte bepaling en hoe wordt die hoogte verworven? Met Darwin?

P.s. Mijn spelling controle veranderde de vraag automatisch in "Met vriendelijke groeten, Darwin". Ik denk dat de Google cultuur de laatste is. Hoe? Dat is de vraag. Ik verwacht door een gosdbewijs van Google.
Piero is offline   Met citaat antwoorden