Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Als dit waar is,dan is dit "buiten categorie" als het er om gaat grote informaticaproject-mislukkingen te klasseren...
Ik meen me te herinneren dat reeds van ten tijde van de Wollebol van Kortrijk als Justitieminster,en zelfs al in de jaren tachtig(VORIGE EEUW),er gedoe was over de informatisering van Justitie..
Ik wil overigens de bal niet puur bij de politiek leggen.
Vergeten we niet dat Justitie een semi-autonome baronie is in vele landen,ook bij ons.
Als "de Goden" niet WILLEN moderniseren(wegens allerlei proceduurtjes en regeltjes die dan dreigen irrelevant te worden,wie in het bedrijfsleven werkt WEET dat dit exact is wat er gebeurt bij de invoering van- of omschakeling naar IT-gestuurde procedures) dan ZAL er niet gemoderniseerd worden....zo simpel kan het zijn....
Ik vrees dus dat er pakhuizen vol liggen met door de Belgische Staat gefinancierde IT-apparatuur teruggaande tot de vroege jaren negentig vorige eeuw zelfs........en paletten floppies... 
|
Zowel Quick als Van Tigchelt bliezen hoog vd toren dat "hun digitalisering", Justitie vd 19de naar de 21ste eeuw gekatapulteerd had.
Dit lijkt dus niet minder dan de zoveelste leugen.