Discussie: Autoterreur
Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2025, 11:13   #265
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben alleenstaand. Tijdens de zomer ga ik graag met een vriend bij valavond al iets drinken op ons bekende terras. We drinken dan twee goede bieren en nog 1 water terwijl we daar dan bijna 3 uren zitten. Al jaren houden we ons daaraan.

Met het openbaar vervoer kan ik daar bijna onmogelijk geraken.....T'ja dan zie ik toch veel horeca zaken over kop gaan net als de sociale contacten en de gezelligheid. Om daar te gaan zitten met alleen 3 glazen water ga ik echt niet doen.
Tja, als alleenstaande kun je die gezellige terras uitjes (of na het werk) op een hete zomerdag om je dorst te lessen al helemaal op je buik schrijven door die overdreven hetze tegen elke druppel alcohol.
Met je partner beide een glaasje wijn drinken bij het restaurantbezoek mag dan ook al niet meer.

https://p-magazine.com/nl/articles/g...rdere-straffen

Wat een bullshit...man, toch en daar betalen we die paljassen ook nog voor..
Om te beginnen veroorzaakt niet iedere bestuurder "onder invloed" van 2 pintjes een dodelijk ongeval
Ten tweede is men niet ladderzat na 2 pintjes
Ten derde veroorzaken e-fietsen en e-steps meer ongevallen dan met een gewone fiets of -bestuurder met 2 pintjes op
Ten vierde ligt de pakkans al hoger door de verlaagde grens van 0,5 promille
Ten vijfde draait het weeral alleen om controle en poen en helemaal niet om verkeersveiligheid.

Politiekers en justitie slagen er maar niet in om enkele alcohol verslaafde veelplegers van de baan te houden en verbieden dan maar elke druppel alcohol voor iedereen om hun falen te verbergen.