Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2025, 01:28   #25
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Menier DIBO, dat is LETTERLIJK he, maar als ge het toch van nen ander wil lezen:
https://work.chron.com/army-black-ha...ion-17991.html

The BOSS van de bemanning, Menier DIBO!


't Is mor best, want tot daar kletste ge al uit uw nek, da ging verder nie fel verbeterd geweest zijn zeker?
Indrukwekkend, chron.com: "Chron is an essential digital-first local news source serving more than 6 million unique readers a month in Houston and the surrounding region, including Galveston and the Gulf Coast."
Dus de "Gazet van Houston
", da's je bron, of wa?


Enfin, je had minstens op army.mil kunnen gaan zoeken en dan had je zelfs zeer specifiek voor dit accident info kunnen vinden, zoals op p.13 "Lessons Learned From NVG Accidents" (want de piloten van de helicopter in dit accident hadden NVG uitrusting aan - of ze die effectief in gebruik hadden, weten we nog niet): "Crewmembers must be assigned specific duties before a night flight. Crew duties will be assigned by the pilot-in-command. The pilot-in-command must outline specific duties of the copilot, crew chief, and any other personnel assigned to the mission" rarara, wie is nu de baas in de helicopter.
En ja, de crew-chief is o.a. verantwoordelijk voor wat er achteraan de helicopter gebeurt, zoals (in 't goe vlaams) de chef-de-cabine, baas is van de steward(essen) en wat er 'achteraan' in een passagiersvliegtuig gebeurt. Maar de 'pilot-in-command' blijft natuurlijk wel altijd de finale baas van het vliegtuig.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden