Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2025, 13:56   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wanneer een Belgische hulporganisatie een waterpomp of een school bouwt in de Westelijke Jordaanoever wordt dat project door het Israëlische leger met een bulldozer weer platgereden. Maar een luxe hotel in Gaza was vast wel een optie.

https://www.demorgen.be/nieuws/ik-za....google.com%2F

Het is trouwens ook gewoon tegen de Geneefse conventies hoor, een volk van haar land verwijderen. Stel je voor dat de Vlaamse regering met China overeen zou komen dat de provincie Luxemburg ontruimt mag worden, alle inwoners wegjagen met de boodschap dat ze het maar in Frankrijk, Zwitserland of Spanje moeten proberen, en dat de Chinese president dan op persoonlijke titel aan paar toeristische berghutten mag neerzetten. Tuurlijk, dan moeten we ons eerst even voorstellen dat de terroristische beweging "dood aan alle Vlamingen" al decennia aan de macht is Luxemburg (en dat Vlaanderen daar bezig is met een genocide plegen etc etc hele voorgeschiedenis), maar het zou nog steeds raar zijn dat zoiets zonder enige inbreng van de Luxemburgers of zelfs maar andere Walen besloten wordt.

Edit: en het aanbieden is wat anders dan het opleggen hè? Als ze de Gazanen ergens een lap grond aanbieden, Bir Tawil of de Hala'ib driehoek ofzo (ja, die namen moest ik opzoeken), en ze accepteren dat, dat is een ander verhaal. Als Duitsland aanbied om van Sleewijk-Holstein het nieuwe Israel te maken hetzelfde. Maar dat is niet wat er hier lijkt te gaan gebeuren.
Israël bulldozerde geen waterpompen in Gaza, dat deed Hamas wel om raketten te maken van de waterleidingen. En ze zijn er nog trots op ook.

https://youtu.be/04NB27x138Y

Gaza is ondertussen onbewoonbaar, de riolering loopt door de straten. Het voorstel van Trump heeft wel een logica maar niemand wil de Gazanen, het gros is Hamas en wie wil dat ik huis halen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden