Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2025, 20:13   #41
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar ben ik niet mee akkoord.
Op voorwaarde dat er intelligente vrijstellingen zijn voor de beleggende en sparende midden- of lagere-klasser.

Eerst mijn algemeen idee: de meest gortige belasting is deze op de opbrengst van het harde werk van de gewone mens, die zijn nikkel afdraait om zijn kroost eten, drinken, licht, warmte, opvoeding en cultuur te geven. Dus pakweg de eerste 5.000 euro bruto (en dus tegelijk ook netto, in mijn hypothese) die je per maand verdient.

Dan het intelligente van de belasting op de meerwaarde van sommige bezittingen:
ik illustreer met het voorbeeld van de vragenstellende kijker in de zeverende dag. "Ik ben een simpele middenklasverdiener en mijn vrouw ook. Onze dochter is nu twee jaar, en wij storten elke maand 200 euro in een beleggingsfonds op haar naam, zodat zij als jongvolwassene een goede start heeft, vb. om een huis te kopen. Vraag was dus aan minister Jambon: ben ik nu die sterke schouders die daar na tien jaar belasting op ga moeten betalen.
Antwoord Jambon: dit is een perfect voorbeeld dat aangehaald zal worden bij de bespreking van de modaliteiten van de wet die ik terzake zal moeten voorstellen als minister van financiën. (onderversta: met dit voorbeeld gaan we de sossen rond hun oren gaan slagen, als we het hebben over de vrijstellingen)
Pacta sunt Servanda--Beloften moeten nagekomen worden.

Als Bart enkele minuten voor het congres aan de ingang het Bouwcentrum openlijk

verklaart voor de TV -camera's van VTM ,dat de meerwaardetaks na 10 jaar

vervalt,dan moet hij ook zorgen dat dit zo in de wet zal staan.

Al de rest is tijdverlies .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 februari 2025 om 20:14.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden