Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2025, 07:57   #912
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Musk zijn bijna hysterisch gezever over DOGE blijkt dan wel niet toegepast te worden op zijn eigen ondernemingen. ABC geeft hier weer hoe Musk miljardencontracten met de VS overheid afsluit en zichzelf zo rijk boert.

Rules for thee, but not for me.

https://abcnews.go.com/US/musk-works...y?id=118589121
Gaan we echt mee in framing en fakenews dat investeringen in allerlei nieuwe technologieën vergelijkt met bezuinigen op de slechte prestaties van moddervette overheidsdiensten die geen resultaten meer leverden ? De investeringen in Musks goed presterende bedrijven zoals SpaceX waren besparingen in vastgeroeste instellingen zoals Nasa. Zonder Tesla stond het westen helemaal nergens in de sector van de elektrische auto's. Starlink doet vermoedelijk meer aan armoede in de ontwikkelingslanden dan alle staatsontwikkelingshulp bij elkaar.

Elke revolutie - en dat is wat we nu zien en meemaken in de VS - heeft serieuze schaduwzijden en kent hopen waanzin maar het is het resultaat op lange termijn wat telt. Ik lees dat zwaar geïnvesteerd zal worden in de degelijke resultaten afleverende charterscholen terwijl in het rampzalige staatsonderwijs zwaar zal bezuinigd worden. Wie kan daar iets op tegen hebben behalve de vetbetaalde staatsonderwijzers met hun gendergedoe en affirmative action die minderheden arm en dom houden ?

Ik stel me ook soms vragen bij de ideeën en het gedrag van de Trumpisten maar soms ook vraag ik me af of dat niet komt door de framing van onze media.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 februari 2025 om 08:00.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden