Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Als het snel gaat kan je met een stop loss nog steeds veel meer verliezen dan wat je voorzien had. Ma soit, ge kunt idd wel een beetje een 'veiligheid' inbouwen.
Dat kan met aandelen enzo ook.
Geld kwijtspelen door verkeerde investering is lang niet hetzelfde als geld kwijtspelen aan drank en/of drugs.
Bij drank of drugs heb je er tenminste het plezier nog aan gehad.
Bij investeren enkel de stress.
Of dat zo solide is weet ik niet.
Ik zie mensen om me heen die heelder dagen met geld verdienen bezig zijn (zakenmensen, mensen met aandelen, bankmedewerkers,...) en al te vaak zie ik bij die mensen vooral stress en weinig plezier.
Ik gebruik al heel mijn leven drank en drugs. Al ben ik met wiet al praktisch 10 jaar gestopt.
En ik ben nog steeds gezond van geest en heb lang niet alles kwijtgespeeld.
Ben na 35 jaar nog steeds bij dezelfde echtgenote, heb 2 kinderen die stevig in het leven staan en woon in een afbetaald huis van dik een half miljoen.
En ik ben blij dat ik gedurende mijn leven regelmatig drank en drugs heb genuttigd. Want die hebben regelmatig voor momenten gezorgd die ik zonder nooit beleefd zou hebben.
Ik heb het al gezegd maar ik bekijk de dingen nooit zo zwart/wit als jij dat doet. Voor mij zijn drank en drugs niet persé slecht. Ik zeg ook niet dat ze per definitie goed zijn maar als je er mee om kan gaan hoeven ze geen problemen te veroorzaken.
Net zo met ondernemen en investeren. Voor mij is dat niet de Heilige Graal. Geld verdienen is nodig maar bij mij heeft het nooit op de eerste plaats gestaan. Ik bekijk het als een noodzakelijk kwaad. Het is niet persé slecht maar ook niet heiligmakend.
|
Het plan is om dat maar 5 jaar te doen.
5 jaar opofferen, dan verplaatsen naar aandelen en dan leven van dividenten.
Ge kunt ook 5 jaar blijven gebruiken en dat betalen met uw gezondheid.
We zijn vrije mensen he
Meer stel, ge legt 100 per maand in en ge ziet dat voor uw ogen vermenigvuldigen: wie weet wordt ge verslaafd en wie weet kunnen we elkaar en anderen dan beter helpen met die verslaving.
Ik heb een enorme grote droom. En ik ga toch schieten want niet schieten is altijd mis.