Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2025, 17:25   #10
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vermoed dat de kans op een studentenkleefloon klein is als de student nog thuis bij mamma woont.

Tja. In ander landen gaan kinderen leningen aan van 50.000-100.000 $ voor hun studies als ze 18 zijn geworden. De vraag is of een studie wel een meerwaarde is op de arbeidsmarkt. Wat bij ons wel wringt is dat men liever studentencontracten aanbiedt dan volwaardig werknemerscontracten. De druk om student te blijven wordt zo verhoogd.
Als kind van een alleenstaande ouder die een klein inkomen heeft kan je makkelijk tot je 25 studeren. De volledige beurs voor een kot student bedraagt dan (als ik het goed heb) een 6.000€ een kot dat je het hele jaar door huurt aan een sociaal tarief komt dan op een 3.000€ inschrijving unief aan sociaal tarief een 1200€ boeken een 500€ en voil?* je maakt nog winst aan je beurs.
Een studente-job op zaterdag brengt dan weer een 120€ per week op. Je kan alle dagen gaan eten in de Alma en nog wat eten van thuis meenemen.
Nee ik ben er zeker van dat iedereen de dag van vandaag universitaire studies kan veroorloven, behalve de ouder als die van een leefgeld leeft die moet dankzij de Belgische wet aangaande patatteschillen eten..

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 februari 2025 om 17:27.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden