Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2025, 07:14   #446
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik zei toch al dat het vreselijk zwaar was?

Misschien moeten die mensen nog eerder op pensioen?

de werkenden zullen hun feestje wel betalen zeker?
Gast, die vorige generatie had 37 jaar rollende dienst op de teller toen ze met pensioen gingen op 55, onder nog slechtere omstandigheden dan nu. De gemiddelde loopbaan in de privé van die generatie was 32 jaar, meer dan 1/3 gelijkgestelde periodes. Wie betaalde wiens feestje ? Feiten zijn je echt vreemd he, duimzuigertje. Het gaat trouwens niet over die 55 want door gemengde loopbanen heeft amper nog iemand daar recht op. Het gaat over het feit dat men ook nog op drie manieren op het pensioen bekort. Dit terwijl ons land al bekend staat om z'n lage pensioenen en ambtenaren voor een appel en een ei begonnen te werken onder wat nu de leugen blijkt te zijn van uitgesteld loon.

Ga trouwens maar eens na hoe lang de gastarbeiders gewerkt hebben. En dat was niet de zware onveilige mijnarbeid die men er van maakte alsof ze nog in de 19-eeuwse mijnen werkten. De gastarbeiders werkten niet op de tip waar het nog vuil en zwaar maar goed verdienen was. Elders aan de mijn waren de werkomstandigheden al ferm verbeterd. Ze deden de propere minder betaalde klussen. 10 a 15 jaar en dan de ziekenkas of den dop voor de rest van hun leven, lenen aan 1% terwijl de Belg bijna 15% ophoestte. En nog wat drugs verkopen om in het land van herkomst een buitenverblijf te kunnen kopen. Je kan ze op een hand tellen diegenen die na de mijn elders aan de slag gingen. Vanwaar komt die 32 jaar gemiddeld denk je ?

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden