wel lieve mensen ,
ik kan er nog steeds niet goed bij,dat de Belgische overheid de beide in het zelfde land konden uitnodigen.Vooral als je weet dat China nog steeds een arrest wil maken van zijn vrijheid.hij leeft al in balingschap en dan zouden de Chinese overheid die dan naar Belgie ga komen met nog een groter machtvertoon dan voor president Amerika ,die hier is geweest.Iedere mens van Brussel voelde zich op een militair domein terwijlhet hun stadje toch wel al jaren lang is.dat staat hen nu te wachten wanneer de Chinese overheid hier naar toe komt.Staatveiligheid,mijn gedacht.Antwerpen zou dan als doel worden gemaakt om hem te arresteren,wat kan met de politie als blok clain in te huren.Maar daar heb ik voordien wel annalise doen van maken ,dat Zijne Heilige Zelf wel sterk had begrepen.Het sportpaleis en Belgie even te laten,tot na de Chinese overheid het heeft begrepen.
Wat kon ik beter doen om de veiligheid eens grondig te doorzien,van de toekomst naar het hier en nu.Groetjes Tongny Dorjee8)
Een vrijheid van mensen heeft niets te maken met haat en wrok.Bij mij in mijn leven heb ik ervaren dat andere geloven of religie's zoals men zegt,in mijn leven te intergreren het beter is dan het te weren.Dan heb ik het bv.over mezelf,ikben katoliek opgevoed thuis,zat op de school en volgde zedenleer,één dag in de week ging ik naar een protestantse leer met de buren,vrienden van mijn omgeving.De communie en vormsel nog gedaan,op 16 jaar begon ik met Boeddisme ,toen ik 18was nam ik er een deel van de Koran bij,dit voor lange tijd gecombineerd met psychologie en esoretie,dat bracht een zuivere ontwikkeling met mij mee die ik steeds heb blijven volhouden en waar ik zeer gelukkig met ben,dat betekent ook dat ik uit al wat ik heb geleerd één licht mij steeds heeft bereikt ,wij zijn mensen die allen zullen samen leven en elkaar lief hebben als mensen ,wie ook wat doet,het is ieders zijn leens prces,daar uit komen de lessen die geen toeval zijn .Soms zijn het wel de lessen diein de toekomst meer nodig zijn om een beter ontwikkeling te brengen.Werkelijk ben ik danzij dat wat ik al tot nu toe geleerd heb om hiervoor open te staan veel positiever gaan leven door vrede mee te delen .iedereen heeft tenslotte het recht om gelukkig te zijn ,zelf in balingschap.Ik heb geleefd voor mijn Boddhisatva,dat is mij positief volbracht en ben hierdoor een graad hoger geraakt,dat is nu wat mensen in alle leef stijlen ook met vrede zouden willen.de wegen zijn er nu eenmaal voor verenigdOoit zei T.D.Rinpoche mij tijdens mijn leer periode :het zijn de levende die het op aarde zullen maken ,want iedereen die sterft wordt weer herboren ,dat is het recht van ieder levend wezen.Liefde voor ieder levend wezen .Idereeen ,bedankt ik wilde enkel eens medelen doe ik hier tegen over sta.groetjes en zonnige dagen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Ronduit schandalige uitspraak van Brussels PS’er:
Brussels parlementsvoorzitter: Boeddhisme wordt niet geduld
Naar aanleiding van een resolutie van het Vlaams Belang omtrent een Staatsbezoek aan China en het verlenen van een steunbetuiging aan Zijne Heiligheid de Dalai Lama (zie persmededeling van gisteren) stuurde Brussels parlementsvoorzitter Eric Tomas een ronduit schandalige brief naar Vlaams Belang-fractievoorzitter Johan Demol.
In zijn schrijven licht Eric Tomas (PS) toe waarom hij voornoemde resolutie onontvankelijk heeft verklaard. We citeren letterlijk: “...wordt aan de Brusselse Hoofdstedelijke Regering gevraagd om steun te verlenen aan een levensbeschouwelijke of religieuze gemeenschap waarvan de opvattingen per definitie niet door iedereen geduld worden.” (vette tekst door mezelf).
Nu is het inderdaad zo dat in Brussel het Boeddhisme niet door iedereen geduld wordt. We moeten enkel maar verwijzen naar de houding die de islamextremisten in Afghanistan aannamen tegenover de eeuwenoude Boeddhabeelden van Bamiyan. Niet toevallig zijn de Brusselse moslimextremisten ook het kiespubliek van de partij van de heer Tomas.
Het feit dat de heer Tomas een resolutie weigert te amenderen omdat ze sympathiek staat tegenover een religie die niet door iedereen geduld wordt is ronduit stuitend. Er dient dan ook overwogen te worden of bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen er geen klacht wegens discriminatie op grond van religie kan worden ingediend.
Tevens nemen we er nota van dat de Brusselse meerderheid enkel nog voorstellen wenst te amenderen over zaken waar iedereen het reeds mee eens is. Zal iedere controverse in de toekomst uit de weg worden gegaan? Wij wachten alvast met spanning op de mededeling dat de Brusselse parlementsvoorzitter de nakende reglementswijziging om het Vlaams Belang als politieke fractie in het Brussels halfrond te verbieden (mede ondertekend door VLD en door ‘Vlaams Kartel’-partner CD&V) onontvankelijk zal verklaren. We kunnen hem nu reeds verzekeren dat die reglementswijziging namelijk niet door iedereen zal geduld worden.
Het is pijnlijk te moeten vaststellen dat de propagandisten van de “verdraagzaamheid” - de PS op kop! – er voor zorgen dat het Brussels Gewest meer en meer de allures aanneemt van de meest antidemocratische en onverdraagzame dictatuur.
Stijn Hiers
Fractiesecretaris Vlaams Belang – Brussels Hoofdstedelijk Gewest
|