8 maart 2025, 20:35
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat
In een enquete gaven een pak Nederlanders aan dat ze de volgende pandemie geen vaccin meer gaan nemen, ze beklagen zich dat ze onder dwang toch die corona spuit hebben genomen.
Ik kan het niet volledig lezen maar ze spreken van ‘veel respondenten’ en ‘breed gedeeld’, wat toch betekent dat het een redelijk aantal moet zijn. Ze zeggen ook ‘duizenden’ wat dan weer niets is in het geheel van Nederlanders. Ik vermoed duizenden respondenten wat dus wel degelijk een heel pak is.
De intro tekst werd alvast aangepast, onderstaande werd gehaald uit headliner.nl.
https://www.ad.nl/binnenland/vijf-ja...pijt~acd31480/
Vijf jaar na de start van de coronapandemie blijkt uit twee recent uitgevoerde enquêtes dat duizenden Nederlanders spijt hebben van hun coronasvaccinatie. Veel respondenten geven aan dat ze, als ze nu terugkijken, liever niet geprikt zouden zijn. Dit sentiment van spijt wordt breed gedeeld, met de verwachting dat velen in de toekomst mogelijk niet opnieuw bereid zijn voor een vaccinatie. De resultaten van deze enquêtes reflecteren een groeiende scepsis rondom vaccinaties en de impact van de coronamaatregelen op het vertrouwen van de bevolking in medische interventies.
|
Een andere duistere link relativeert uw vermoeden van uw pak Nederlanders naar "enkele procenten". lol
Uw draadtitel is alvast misleidend.
Via een andere link vind ik dus dit:
Citaat:
Onderzoek: 'Steeds meer Nederlanders hebben prikspijt'
Ah kijk, een onderzoekje van het Algemeen Dagblad! De gezinskrant heeft vijf jaar na het begin van de coronapandemie onderzocht of we nog een beetje blij zijn dat we onder dwang - oh, sorry, we bedoelen onder druk - van de overheid allemaal Pfizer, Moderna en dansen met Jansen in ons lichaam hebben laten spuiten. En wat blijkt? Steeds meer mensen hebben spijt van hun prik!
Want ja, allemaal leuk en aardig die pandemie maar steeds meer mensen waren achteraf gezien liever zonder vaccinatie doorgegaan, blijkt uit twee enquetes die het AD heeft laten uitvoeren. Of nou ja, 'steeds meer' is wel een relatief begrip, het gaat om enkele procenten van de in totaal duizenden respondenten.
Zij zeggen gezondheidsproblemen door bijwerkingen te ondervinden. Een andere grote groep voelde zich door de grote vaccincampagne of door sociale druk gedwongen of 'gemanipuleerd' om de prik te nemen. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Maar voortaan kijkt deze groep wel met meer wantrouwen naar de Rijksvaccinatieprogramma's en zeggen zij dus liever op hun eigen lichaam te vertrouwen. Dat belooft wat bij een volgende pandemie.
https://www.powned.tv/article/onderz...rikspijt~3270/
|
Ook op Reddit stond er iets van in, en in de commentaar lees ik 3%, ook geraden 5% tot 10%.
Citaat:
https://www.reddit.com/r/FreeDutch/c...ege/?rdt=61101
minibral •
5 dgn geleden
5-10% die spijt heeft ben ik niet echt verbaasd over. 2,3 miljoen mensen hebben een iq tussen de 70-85 eigenlijk valt het dus best mee.
wijnandsj•
5 dgn geleden
Twee maanden na zijn tweede prik met het vaccin van AstraZeneca kreeg Martin van Nispen alsnog corona. ,,Het voelde als een flinke griep, maar beschermd was ik dus niet. Al met al heb ik spijt dat ik me, onder verkeerde voorwendsels, heb blootgesteld aan een experimenteel vaccin.”
Sjeez, en dat van een krant? WEER dat experimenteel gedoe?
In de enquête van Panel Inzicht geeft zo’n 3 procent van de ondervraagden aan er spijt van te hebben dat ze één of meer keer naar de GGD-prikstraat zijn geweest voor een coronavaccinatie. In de website-enquête ligt dat percentage hoger, daar geven enkele honderden van de zesduizend ondervraagden aan achteraf prikspijt te hebben. Het betekent overigens ook dat het overgrote deel van de Nederlanders geen spijt heeft van de vaccinaties.
MAar wel koppen " menig nederlander"?
Leuke collectie van de gebruikelijke wappies.
,,Ik heb spijt dat ik geluisterd heb naar mensen die geen eerlijke informatie hebben gegeven. We kregen onvolledige informatie, met een dwingend karakter dat mensen zich moesten vaccineren", reageert een van de ondervraagden.
Ik heb spijt dat er familie is overleden. Vaccinaties hadden dat kunnen voorkomen maar die waren er toen nog net niet.
AromatParrot •
5 dgn geleden
Menig Nederlander is dan ook net twee stappen boven breindood. De 3% in het artikel is zo mogelijk nog dommer.
100% van de mensen die aan dit onderzoek mee hebben gedaan hebben 0 kennis om hun kritiek op te baseren. Het feit is dat die vaccins, die een ernstig ziektebeeld moesten voorkomen, hun werk prima deden. Nu hebben dit soort mondademers de luxe om corona ook daadwerkelijk te kunnen zien als een vorm van griep.
|
Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2025 om 21:05.
|
|
|