Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
Bent u dan voorstander van abortus mogelijkheid tot aan het moment van geboorte?
Begrijp me niet verkeerd: voor mij mag de termijn gerust wat worden verlengd.
Maar we moeten niet onnozel doen. Het is - ook bij de progressieve partijen - niet zo dat de vrouw baas in eigen buik blijft. Of zijn er politici die effectief van oordeel zijn dat abortus moet kunnen tot aan de geboorte?
Opnieuw: het is geen ja versus neen (met uitzondering van de kleine groep religioten die effectief van mening zijn dat abortus NOOIT kan, maar die negeer ik hier even). Het is een schaal. Op een bepaald moment stopt het "baas in eigen buik" argument. De vraag is gewoon wanneer.
|
Bij Panda stopt dat niet. En dat heeft maar 1 reden hoor. Iedereen die het niet met hem eens is kan dat meteen in het conservatieve hoekje geduwd worden. Lekker makkelijk, dat zwartwit denken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
|