Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Het is in de partijen met een sterke vakbondsvleugel (Sossen en Tsjeven) dat de afgunst, nijd en haat het grootst is tegen particulieren die zo verstandig zijn om hun geld niet te parkeren op een "spaarboekske" maar wel de moed en bereidheid op te brengen om hun geld te investeren in een onderneming door het aankopen van aandelen. Bij het zogenaamde beweging.net (het vroegere ACW) is de nijdigheid vooral toe te schrijven aan de wrok die zij hebben overgehouden aan het fataal afgelopen ARCO verhaal waarin het geld van hun "coöperanten" massaal en éénzijdig werd belegd in één enkel project:Dexia dat roemloos te gronde ging. Zelfs de financieel minst onderlegde burger weet dat je bij het beleggen best een zekere graad van spreiding toepast. Zij blijkbaar niet. Sedert dit volledig op de klippen gelopen Arco verhaal is de afgunst en de wrok tegen particulieren die wel suksesvol beleggen met sprongen gegroeid.
|
Ge vergeet nog het debacle van FORTIS in 2008.
Door niet vergelijkbare redenen, dat wel.
Mijn ouwe heer zaliger bezat in 2008 tot zo'n 17.500 Fortis aandelen. Ik heb op zeker moment veel bijgeleerd van hem... specifiek qua vloeken-vocabularium.
Uiteindelijk, en jaren na zijn overlijden heb ik ergens in vroege jaren twintig een paar eurokes van de "schikking" overgeschreven gekregen: (terug opgezocht in mijn papieren ter zake.)
Citaat:
"Hoogste aantal Fortis Aandelen gehouden tussen het sluiten van de handel op 28 februari 2007 en het sluiten van de handel op 14 oktober 2008: 17500 aandelen."
"Aangezien u op of voor 31 december 2018 een geldig en goedgekeurd Claim Form hebt ingediend, hebt u recht op een Vroege Uitkering van €11.095,00, d.w.z. 70% van uw
Voorlopige Vergoeding. Dit bedrag zal niet worden teruggevorderd wat ook uw Definitieve Vergoeding moge zijn.
Gelieve te noteren dat uw Voorlopige Vergoeding van €15.850,00 onderhevig is aan mogelijke verwatering of stijging.
Dat betekent dat uw Voorlopige Vergoeding niet noodzakelijk overeenkomt met uw Definitieve Vergoeding, die maar definitief kan worden vastgesteld nadat alle vorderingen zijn verwerkt.
Alle uitkeringen zullen geschieden in euro’s.
De betaling van de Vroege Uitkering van €11.095,00 zal plaatsvinden voor het einde van januari op de rekening die werd vermeld
in uw Claim Form. Gelieve ons onmiddellijk te contacteren via de onderstaande contactgegevens indien uw bankgegevens zijn veranderd. Overschrijvingen die niet naar een IBAN-rekening (via het SEPA (Single Euro Payments Area)-systeem) gebeuren kunnen indien van toepassing aanleiding geven tot bankkosten die te uwen laste zullen zijn.
|
Uiteindelijk en na die 11K uiteraard niks meer gezien of gehoord m.b.t. de rest van die voorlopige vergoeding.
Maar ja: C'est la vie. Het verhaal van de winnende aanhouder gaat niet noodzakelijk op voor de aandeelhouder.
Soit, les risques du métier.
En, silver lining, ik heb wat specifieke vloeken kunnen bijleren destijds.