Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Dat klopt, uitgezonderd Micele's tesla, die staat ongekocht in een opslagplaats ergens ten velde.
|
Wie weet koop ik nog een occasie model S of model 3 of model Y, made in USA, met Japanse cellen, of 4680-cellen van Tesla zelf. De toekomstige kleine Tesla kan die ook krijgen, zeg nooit nooit. De cellen van LG China is een Koreaans bedrijf in China. BYD en CATL is puur China. Assemblage van accupakketten en het maken van de electroden is wel altijd in Giga Berlijn.
Want Chinese cellen komen - sinds sleepy Biden president was - USA niet in.
ff een prentje plakken, dat pakweg 1/3 van de Tesla-verkoop geen cellen uit China heeft. LG is overigens een Koreaans bedrijf.
Citaat:

@TroyTeslike
Here's Tesla's current battery supply situation based on my research. I don't see any immediate problems due to Trump's trade war with Mexico, Canada, and China.
However, if Trump starts a trade war with Japan, it would impact Tesla's Model S and Model X production in the US since they use 18650 cells imported from Japan.
Additionally, the EU could complicate things for Tesla if they decide to increase import tariffs on battery cells from China as Giga Berlin only uses cells from China.
https://x.com/TroyTeslike/status/1886158237520556527
|
Als EU het moeilijk maakt voor Chinese cellen, ik denk het niet, kan Tesla nog altijd overgaan naar cellen gemaakt in Duitsland of cellen van het Japanse Panasonic of whatever, in 2023 kwamen ze zelfs uit de USA, zie link
autoweek.
De eigen cellen-productie in Europa was eigenlijk in Berlijn gepland. Maar door de Duitse linkiewinkies en water-ambetanterikken en de fiscale steun of US-subsidies van Biden, en-of de goedkopere cellen van China, heeft Tesla zich voorlopig bedacht, en assembleert enkel nog in Giga Berlijn.