Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Visie? Ik heb genoeg voorbeelden in mijn omgeving om te weten dat "Ouwe Belgen" dik benadeeld worden indien ze geen "vriendjes" binnen het ambtenarenapparaat of politieke regionen hebben.
|
Het zal vast niet in uw discours passen maar er zijn in België nog altijd regels en wetten.
En die worden toegepast.
Als je dus op tientallen plaatsen kan lezen en vaststellen dat die dochter simpelweg recht heeft op een leefloon is dat ook zo.
Dat is niet omdat ze de juiste personen kent. Dat is omdat dat wettelijk zo bepaald is.
Citaat:
En zoals ik schreef, alle "advies" dat gegeven werd, negeert gewoon de basispremisse, of steekt de schuld op de dame in kwestie.
|
Ik steek de schuld op niemand. Niet op de moederm, niet op de dochter.
Al stelde ik me in het begin wel vragen bij de situatie van de moeder, puur omdat die niet vanzelfsprekend was.
Maar zodra Hoomer duidelijk maakte dat hij daar niet verder op in wou gaan heb ik er ook geen letter meer over gezegd.
Het enige wat ik dan nog heb gedaan is hen gewezen op de mogelijkheden die de Belgische wetgeving hen biedt.
Ik zie niet in wat daar mis mee kan zijn.
Citaat:
Ikzelf heb geen advies gegeven, ik geef alleen aan dat ik prima begrijp hoe iemand in zo'n hoop shit terecht kan komen.
|
Ik begrijp ook hoe iemand ongewild in de shit kan geraken.
En ik keur dat ook niet goed.
Ik begrijp alleen niet waarom er zoveel tegenwind komt als je dan opties voorlegt aan die familie. Zodat hun shit, hoewel misschien nog niet geheel opgelost, toch minstens wat minder diep wordt.
En daarbij verzin ik niets. Ik geef gewoon aan wat mogelijk is in België.
Maar als ik dan verneem dat die mogelijkheden zelfs nog niet nagekeken werden, enkel en alleen vanwege verkeerde aannames over leefloon en studentenjobs, dan stel ik me vragen bij de oprechtheid van de TS ja.
U zal nu vast wel weer beginnen over atmospherisch gelijk enzo maar ik daag u uit: vertel mij eens waar ik dingen vertel die niet kloppen.
Neem uw tijd, ik wacht rustig af.