Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Het zal vast niet in uw discours passen maar er zijn in België nog altijd regels en wetten. En die worden toegepast.
Het enige wat ik dan nog heb gedaan is hen gewezen op de mogelijkheden die de Belgische wetgeving hen biedt.
Ik zie niet in wat daar mis mee kan zijn
|
Wetten die naar willekeur toegepast worden.
Citaat:
Als je dus op tientallen plaatsen kan lezen en vaststellen dat die dochter simpelweg recht heeft op een leefloon is dat ook zo.
|
Kan zijn, maar de kans dat dat in orde is tegen ze nog dieper in de shit zit, is zeer klein.
Citaat:
Dat is niet omdat ze de juiste personen kent. Dat is omdat dat wettelijk zo bepaald is.
|
Uw grenzeloos vertrouwen in "de wet" is aandoenlijk.
Citaat:
Ik steek de schuld op niemand. Niet op de moederm, niet op de dochter.
Al stelde ik me in het begin wel vragen bij de situatie van de moeder, puur omdat die niet vanzelfsprekend was.
|
U bent niet alleen die met een belerende vinger geniaal advies en ferme schaduwen over de desbetreffende dame uitstrooid.
Citaat:
Ik begrijp ook hoe iemand ongewild in de shit kan geraken.
En ik keur dat ook niet goed.
|
Citaat:
Ik begrijp alleen niet waarom er zoveel tegenwind komt als je dan opties voorlegt aan die familie. Zodat hun shit, hoewel misschien nog niet geheel opgelost, toch minstens wat minder diep wordt.
|
Die opties moeten dan wel "aanvaard" worden door de ambtenaren die de zaak behandelen. En daar wringt dikwijls de schoen.
Ik heb ook het tegenovergestelde gezien, met mijn eigen vader.
Mijn echtgenote en ik vangen die op nadat zijn ex-partner hem buitenkegelde.
Na een paar dagen vind hij Vilvoorde maar niks, en vraagt dat hij terug naar Willebroek mag gaan. Een gepensioneerde man in revalidatie van een gebroken rug, die ga je ook niet alleen laten.
Dus ik beloof da ik daar naar ga kijken. Een hoop emails en telefoons later, geen of negatieve reacties.
2 dagen later krijg ik telefoon, hij kan terecht in een opvangapartement in een WZC, waar normaal gezien een wachtlijst van jaren voor is. Pa had zelf gebeld naar een voormalig collega, een ambtenaar die wel iets kon regelen.
Citaat:
En daarbij verzin ik niets. Ik geef gewoon aan wat mogelijk is in België.
Maar als ik dan verneem dat die mogelijkheden zelfs nog niet nagekeken werden, enkel en alleen vanwege verkeerde aannames over leefloon en studentenjobs, dan stel ik me vragen bij de oprechtheid van de TS ja.
|
Omda