Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
De EU zou wel kunnen zeggen: het geld voor herbewapening moet in de EU besteed worden, en er komen 300% import tarieven op Amerikaans wapentuig.
We moeten ons mijden van een Europese Federatie. We zien nu wat er kan gebeuren in federaties: een mafkees komt aan de macht en er is geen verzet mogelijk. Het is veel beter van geen machtsconcentratie te hebben.
Trouwens, een van de redenen waarom ik Trump nen toffe vond was dat ik dacht dat hij het Amerikaanse federale niveau zou stukmaken. Die hoop heb ik trouwens nog. Zodat Amerika terug een confederatie wordt. Waar ik niet kan mee lachen is Trump zijn vijandigheid jegens Europa.
|
De EU kan tegenover dictatoriaal ingestelde figuren zoals Donald Duck Trump en zijn fellow travellers wel degelijk een vuist maken. Dat is net de reden waarom Trump er zo spinnijdig tegenover staat. Hij
weet dat het economisch een machtig blok is. En
net daarom mogen we in geen geval die EU verzwakken, integendeel zelfs. Let wel, ik beweer
niet dat de huidige EU een creatie is welke niet voor kritiek vatbaar zou zijn. Ze moet in veel opzichten (vooral politiek en inzake defensie) nog geperfectioneerd worden. Maar in ieder geval als het aankomt op een confrontatie met Trump & Co, beter de huidige, onvolmaakte EU dan de veel minder betekenende individuele Europese staten.