Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Mijn dochter vertrok hier destijds met ongeveer €10.000 op haar spaarrekening. Grotendeels door studentenjobs verdiend.
Haar vriend vertrok thuis met ongeveer €5000.
Daarnaast spaarden ze in de periode dat ze samenwonen (7 jaar) ongeveer 300 a 500 per maand. Laat ons zeggen €5000 per jaar.
Op zeven jaar hebben ze dus €35000 gespaard.
Met de spaarboekjes van voor het samenwonen erbij is dat een goeie €50.000.
Daar hebben ze niet te gek voor moeten doen, maar hebben ze ook niet moeten rekenen op welwillende ouders.
Maar ze hebben ook nooit met hun geld gesmeten.
Terwijl hun vrienden 14 dagen all-in in Mexico zaten, zaten zij een week in een chalet in Frankrijk. Dat wel. En reden ze niet met een Audi RS ofzo maar met een Golf.
Feit is wel dat zij nu gaan bouwen en hun vrienden nog steeds in een gehuurd appartement zitten.
Uw bewering dat een jong koppel al vijf jaar bij pa en ma moet blijven wonen klopt dus van geen kanten.
Net als de bewering die u van de TS overneemt dat je voor de bank 20% eigen middelen MOET hebben.
Trouwens: mijn dochter heeft een middelbaar beroepsdiploma in 'verkoop'. Niet echt wat je noemt een "schitterende opleiding voor een hoog loon".
Toch verdient ze ondertussen vlot €2300 per maand als logistiek verantwoordelijke in een magazijn bij een grote transporteur.
Haar vriend is ongeschoold maar verdient in een vroege en late ploeg als productie-arbeider ongeveer evenveel.
Waar jij dus de redenatie vandaan haalt dat je, om €4500 te verdienen, minstens een behoorlijke opleiding achter de rug moet hebben is me dus al evenzeer een raadsel.
|
Kijk, dat vind ik nu eens een mooi verhaal. Wanneer jonge mensen slim omgaan met geld en hun leven plannen.
|