Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik begin de Russische Intendant nog een koele berekenaar te vinden die een 3-tal jaar geleden een erreurke gemaakt heeft en zijn rekeningen nog niet gecorrigeerd heeft....vergeleken met Donald,te Washington....
Ongelofelijk,hoe meer ik erover denk....
We vernemen dus dat de Eu al een paar weken geleden aan de VS officieel een ZERO TARIFFS trade agreement voorgesteld heeft....
Ik bedoel,komaan......NUL PROCENT handelstarieven tussen de VS en de EU....
N U L..
De EU heeft dus een oprit (of afrit zo je wil) van 8 rijstroken aangelegd,Donald moest gewoon maar aan zijn stuur draaien,en hij heeft dat gedaan.....VERKEERD.......
DAT,is nu ook aan het doordringen in Amerikaanse politieke milieus....En nu begrijpen we ook waarom de EU totnogtoe heel rustig reageert hoewel de zaak momenteel in ons nadeel speelt...
Dat ligt nog steeds op tafel...
NUL PROCENT..........
|
Trump heeft ook handelstarieven opgelegd aan landen waarmee de VS een handelsoverschot hebben. Wat de vraag oproept waar het hier eigenlijk om gaat. Men kan betwijfelen of het zelfs om reïndustrializatie zou gaan.
Europa dient niet laks te zijn en tegenmaatregelen nemen die ons grotere onafhankelijkheid ten opzichte van de VS garanderen. Mijns inziens heeft de Europeaan een 'gekolonizeerde mind'. Daar van af geraken is essentieel. Tegenmaatregelen tegen VS media en cultuur is daarom van belang. Hollywood films in de cinema, VS artisten op de radio. In plaats van rechten te betalen om hen te 'mogen' draaien...importtarrieven op die culture producten. Zodat we Europese productie stimuleren. En uiteraard alternatieven bedenken voor Google, Facebook en consoorten.
Maar ik vrees dat dit Europa vooral zal pogen de VS niet verder op de tenen te trappen. En daar rekent Trump op met zijn bully mentaliteit. "Laten we hem niet nog meer kwaad maken" is NIET de juiste houding.
En als we dan toch zogezegd meer moeten uitgeven aan defensie...hoge tarieven op VS wapens.
En zo zijn er nog wel een paar zaken.
Maar tarieven op ijscreme en sigaretten...