Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
In zekere zin zou dat een nobele daad zijn. Anderzijds vind ik dat er geen enkele reden is om dat openbaar te maken gezien dit uiteraard een prive aangelegenheid is.
Weer anders vind ik dat dat veel ligt aan de persoon in kwestie zelf. Zoals ik al schreef wanneer je je prive leven graag in het rond strooit moet je er ook tegen kunnen daar dan niet altijd lovende reacties op komen. Iedere bekende figuur kan die keuze maken. Er zijn voorbeelden genoeg van bekende mensen die hun prive leven goed afschermen.
Ik vind ook dat de naaste familie van veel sportmannen veel te veel aandacht vraagt zie krijgt. Ik zie dat bv ook bij een Max Verstappen en nog vele anderen. Die papa Jos staat daar ook altijd te blinken.
Ik denk niet Jacky Ickx of James Hunt zich ooit hebben laten knuffelen door hun mama en papa na een overwinning. Ook Rocksterren als The Stones of The Beatles zouden dat niet hebben gewild. Die lieten zich wel knuffelen en bepotelen door wat fraaiers dan hun moedertje.
Op dat vlak hadden we toen nog te maken met echte mannen en niet met grote kinderen
PS sommige thema's houdt je best voor jezelf...religie politiek.....Denk maar aan de heisa toen John Lennon ooit zei ze poulairder waren dan Jezus Christus......dat heeft hij zich ook dik beklaagd.
|
Dubbel, Jos Verstappen komt dan ook uit hetzelfde wereldje. Was een goede tweede coureur bij Benetton voor Michael Schumacher, maar waar Schumacher bij de betere teams terecht kwam, moest de minder rijke (maar ook minder getalenteerd dan zijn zoon) Verstappen genoegen nemen met mindere teams. Ook in die wagens heeft Jos best wel eens wat laten zien, met een betere kruiwagen had hij allicht als tweede coureur in een beter team af en toen eens kunnen winnen.
Dan is er ook nog de familieband, maar toegegeven, hoewel ik de Verstappens wel begrijp als familieman, snap ik dat buitenstaanders allicht vinden dat Adrie en Mathieu van der Poel het beter aanpakken.
Over Mathieu van der Poel (zijn familie zijn West Brabanders net als ik) gesproken, waar komt die haat vandaan bij marginale dronken Vlamingen, omdat de daders van al die trieste acties haast allemaal Vlamingen zijn. Bij Richard Groenendaal (uit Oost Brabant) was dat ook al zo, wat is er toch een triest volk op deze wereld.