Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
...
Ten eerste: lang niet elke Belg zit in zo'n put als waar jij in zat. Meer nog: jij bent een uitzondering....
|
Ik ga even terugkomen op wat jij een uitzondering noemt.
(waar je trouwens overschot van gelijk in hebt, alleen … )
Belgische wetgeving is geen 'uitzondering'.
Ambtenaren aan het werk , dat is ook geen uitzondering.
Mensen met hun kwaliteiten en gebreken, dat zijn ook geen uitzonderingen.
Elke (overheids) dienst, groepering, beroepsklassen, vrije beroepen, het zijn allemaal mensen en die zijn een weerspiegeling van de maatschappij.
1 op 1000 zit daarvan in de gevangenis, België telt 1.000.000 ambtenaren dus moeten we ervan uitgaan dat er zo'n 1000 tussen zitten die eveneens problemen hebben met hun gevoel voor rechtvaardigheid.
Het is dus niet uitzonderlijk dat er fouten worden gemaakt en lijkt onvermijdbaar dat er vervolgens een hoop smeerlapperij aan de pas komt om dit te verdoezelen.
Je kan tot hier dus nog niet spreken van een 'uitzondering'.
Wat wel uitzonderlijk is is dat er hier een simpele burger die oorlog tegen machtsmisbruik van overheidsdienst financiën en justitie heeft gewonnen.
Wat verborgen had moeten blijven is openbare kennis geworden.
Eén misdaad behandeld in twee gewesten.
In de twee gewesten verkoopt de overheidsdienst financiën twee tegengestelde verhalen.
Zelfde misdaad, andere hoofdrolspeler, onder druk van wat ook (?!) knikken de rechters als knipmessen voor wat de overheidsdienst het voorschotelt.
En BigF … dit is, zoals jij aanhaalt, uitzonderlijk.
Niet de slachtoffers van de overheidsdienst
maar het naar buiten brengen van.
Zoals professor Michel Maus me vertelde … jij bent bij mijn weten de enige die boven het maisveld is komen uitkijken...