Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Het kan zijn dat het een algemeen gedragen concept is.
Dat maakt daarom de naakte aankoop van de voertuigen niet hoger.
Stel dat het leger een jaar of 10 geleden de garages volledig gemoderniseerd had of zelfs nieuwe garages zou gebouwd hebben voor het onderhoud van de huidige pantservoertuigen.
Waar tel je de bouw van die garages dan bij? - Bij de oude voertuigen?
- Bij de nieuwe voertuigen?
Hetzelfde bij de berekening van de onderhoudskosten. - Gaan we veel oefenen met die voertuigen?
- Schieten we dan ook met de boordwapens?
- Waar gaan we oefenen? Op vlak terrein? In heuvelachtig gebied met veel rotsen en ander scherp gesteente? Rijden we in zandgebied? Op asfalt?
- ...
Wat is de prijs van de brandstof achter 20 jaar?
- 2 euro / liter?
- 10 euro / liter?
- 20 euro / liter?
- 30 euro / liter?
|
als uw voertuig breder is dan de huidige garagepoort
dan moet ge iets specifiek doen voor dat voertuig, dus komt het wat mij betreft bij de TCO.
Als ge al uw takels etc moet vervangen omdat het gewicht veel hoger is, of moet investeren in specifieke momentsleutels etc... ja dan is dat extra kost voor dat specifiek voertuig.
Training voor uw mechaniekers.
Als uw kanon een volledige service nodig heeft na X schoten, ja duidelijk he.
Hetzelfd geld voor heli's en vliegtuigen als die X uur gevlogen hebben worden die van voor tot achter volledig gereviseerd dus volledig gestript en terug in elkaar gezet. Dat zijn kosten die je mee moet berekenen voor je dat ding gaat kopen.
Maar ja dat is zoals van die gasten die een dikke voiture kopen, daar 4 21" velgen onder laat steken met banden en na 2 burn out's constateren dat hun banden vervangen een half maandloon kost.