Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans
Voor mijn part mag je woningen gaan zoeken die binnen het financieel niveau van de arbeider zouden moeten vallen ..
Start uw zoektocht maar en verreken onmiddelijk de extra kosten die de renovatieverplichting met zich meebrengen.
|
En nog maar weer eens de meest onvoorstelbare bullshit rondstrooien.
Een woning die niet gerenoveerd moet worden koop je hier in de streek (niet de goedkoopste streek in Vlaanderen, ook niet de duurste) voor €350.000. Wil je een wat grotere tuin, wat rust en stilte wordt dat wat meer. Wil je gewoon een huis zonder meer kan dat nog wat lager.
Wil je dat bedrag volledig lenen betaal je al snel 4% ofzo.
Als dat percentage niet klopt ga jij me dat vast vertellen.
350.000 lenen op 30 jaar aan 4% geeft €1656/maand.
Als je met twee gaat werken en je verdient elk €2000 per maand (wat je al hebt bij 38u aan €15/u) lukt dat prima.
Trek het loon op naar een meer aanvaardbare €17,5/u (wat voor een arbeider niet overdreven is) en zo'n koppel verdient €4300/maand.
Werken ze 40 uur zelfs €4400/maand. In dagdienst. Ploegenpremie reken ik nog niet eens.
En waar we dan ook nog geen rekening mee houden is eventueel spaargeld. Heeft dat koppel pakweg €50.000 gespaard komen ze aan een rente van rond de 3%.
Ze lenen dan €300.000 aan 3%. Da's €1415/maand voor 25 jaar of €1258 op 30 jaar.
En dan kom jij hier doodleuk vertellen dat je in België 40 jaar moet betalen voor een woning...