Joden zijn weer een beetje boos...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/05...ing-antwerpen/
"Afgelopen zondag zijn 5 jongeren gaan bowlen bij Gamestate op de De Keyserlei in Antwerpen. Toen ze zich hadden ingeschreven, zijn ze naar hun baan gegaan en daar zagen ze dat er op het scherm '5 Joden' stond", vertelt Naftuli Pollak van de vzw JID Stop Antisemitisme.
"Die mensen werden herleid tot hun geloof, alsof je zou zeggen: 5 moslims. Dat kan natuurlijk niet. Die jongeren waren in shock."
Volgens de vzw was het niet het eerste incident in de speelhal. "Tijdens het Joodse paasverlof was ik daar samen met mijn gezin en ook veel andere Joodse gezinnen waren aanwezig. Een van de medewerkers had toen een T-shirt aan waarop 'Palestine' stond", zegt Pollak.
"Dat was een provocatie tegenover Joodse bezoekers. Wij wilden gewoon een leuke tijd beleven en zijn niet op zoek zijn naar het importeren van een conflict."
De vzw contacteerde de uitbaters van de speelhal, en die namen meteen maatregelen. In een statement schrijven ze dat ze geschokt zijn over het incident en de betrokken medewerkers meteen hebben ontslagen. Gamestate biedt ook zijn excuses aan.
"Gamestate heeft zeer doortastend opgetreden door die 2 medewerkers op staande voet te ontslaan. Dat is een voorbeeld van hoe anderen in zo’n situatie zouden moeten optreden. Nultolerantie ten opzichte van antisemitisme is de enige manier om dat uit de wereld te kunnen helpen", aldus Pollak.

... omdat ze onder de naam "5 Joden" een bowling baan hadden gereserveerd.
Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 mei 2025 om 22:10.
|