Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Je gaat me nu toch niet pogen wijs te maken dat uitbetaling van werklozengeld in onze digitale tijd mordicus via een vakbond hoort verlopen.
|
Dat was zo overeen gekomen tussen de sociale partners (zowel de werknemers als de werkgeversorganisaties) en zo door het parlement wettelijk vastgelegd.
Wie dat wil veranderen, zal de sociale partners moeten zien te overtuigen, en daarna een parlementaire meerderheid daarvoor vinden.
Ik wens de partij die daarnaar streeft veeel succes toe in hun zoektocht
Citaat:
Vakbond??? Een instelling die geen rechtspersoonlijkheid heeft (en dat ook pertinent afwijst) en bij dewelke er dagelijks miljoenen overheidsgeld door hun handen gaat om de werklozentoelage uit te betalen. Een instelling die bovendien evenmin beantwoordt aan de Belgische Boekhoudwetgeving (ze hebben geen verplichting tot het publiceren van een jaarrekening).
|
Net zoals bij al de vele eerdere keren dat deze opmerking naar boven kwam counter ik ze graag met de vaststelling dat ook politieke partijen zelf ziek zijn in hetzelfde bedje. Die hebben namelijk OOK geen rechtspersoonlijkheid en willen die ook niet.
Vraagje : zou je favoriete partij N-VA akkoord gaan met zelf rechtspersoonlijkheid aan te nemen ?
Dat zou hun streven om ook de vakbonden hiertoe te verplichten al heel wat meer geloofwaardigheid geven. Nu is het gewoon wat 'vakbondje willen pesten'
Citaat:
De uitbetaling van de werklozentoelage is een overheidstaak en kan perfect langs digitale weg.
|
Of dat een overheidstaak is, is in ons sociaal overlegmodel een gezamenlijk te nemen beslissing van de sociale partners. En daarna te valideren door wetgever en overheid.