Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2025, 08:49   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Vreemd dat iedereen er vanuit gaat het het gaat over ongevallen waarbij een auto is betrokken.

Als preventieadviseur van een vrij grote aannemer ben ik degene die arbeidsongevallen moet aangeven aan de verzekeringen (ook woon-werkverkeer) en bij ongevallen waarbij een fietser is betrokken gaat het vrijwel altijd over uitglijden over glad oppervlakte (ijs of water op de baan) of dat het slachtoffer verstrooid was of door de slechte weginfrastructuur. Nog nooit heb ik een aanrijding gehad waarbij een wagen was betrokken. Dus lijkt de kans daar vrij laag te liggen...
Er zullen inderdaad heel wat eenzijdige ongevallen gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat het daarom minder zeer doet.

Als ge met 30 per uur in een bouwput vliegt omdat ze de signalisatie vergeten zijn, dan gaat ge daar behoorlijk gehavend uitkomen.

Dat is het grootste probleem he, met zo een velo van 40/45 per uur ineens tot stilstand komen.

Hetzelfde met die steppekes die zullen niet altijd overhoop gereden worden, ook als zie je ze heel slecht met hun ondermaatse en lage verlichting.

Maar de klein wielen en opstaande randen, vuiligheid op de baan, plots moeten uitwijken etc... en dan van die plank donderen tegen 25 per uur. Als ge dan met uw hoofd iets raakt, zijt ge de pijp uit, of wreed toegetakeld.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden